Článek
„Jsem přesvědčený, že je to ohromný neštěstí, hlavně pro rodinu toho člověka, který tam umřel. Nicméně jsem přesvědčený, že jsem v daném okamžiku udělal naprosto všechno, co bylo v mých silách, abych nehodě zabránil a zabránil ještě větší škodě,“ trval na své nevině obžalovaný.
Na Pražském okruhu hořel po nehodě autobus, který vezl vězně. Jeden mrtvý a 14 zraněných

Koloc převážel před třemi lety po pražském okruhu svým nákladním autem historickou vojenskou techniku, konkrétně stíhač tanků M36 Jackson z roku 1944 a tank M3 Stuart z roku 1942.
Podle obžaloby překročil nákladem maximální povolenou váhu 60 tun o tři tuny.

Miroslav Koloc u soudu
Kolem jedné hodiny odpolední, kdy se podle žalobkyně plně nevěnoval řízení a nesledoval provoz, kterému navíc údajně nepřizpůsobil rychlost, vrazil náklaďákem do před ním stojícího vězeňského autobusu, který předtím narazil do dalšího auta zastavujícího v koloně.
Kolocův tahač i vězeňský autobus začaly hořet. Autobus převážel devět odsouzených a deset příslušníků vězeňské služby.
Nehodu vězeňského autobusu u Prahy nepřežil 23letý dozorce

Nehodu nepřežil třiadvacetiletý dozorce, jeho kolegyně utrpěla těžká zranění a kolega středně těžká zranění. Dalších 12 lidí bylo zraněno lehce.
Celkovou škodu pak vyšetřovatelé spočítali na 16,5 milionu korun, z čehož zhruba polovina připadá na vojenskou techniku.
Koloc se svým jednáním podle žalobkyně dopustil obecného ohrožení z nedbalosti, za což mu hrozí až deset let vězení, vzhledem k tomu, že svým jednáním měl způsobit smrt a škodu velkého rozsahu.
Policie obvinila řidiče, který s nákladem tanků naboural vězeňský autobus

„Necítím se být vinen spácháním skutku tak, jak je popsaný v obžalobě. Není pravdou, jak říká obžaloba, že jsem se plně nevěnoval řízení,“ prohlásil na začátku výpovědi Koloc.
Popsal, jak ho vězeňský autobus předjel a zastřel mu tím výhled před sebe. Když začal autobus intenzívně brzdit a otřásl se, chtěl se prý Koloc nehodě vyhnout.
„Svodidla jsou bohužel příliš pevná a došlo k nárazu do autobusu, který začal hořet,“ popsal dále Koloc.
„Velice nešťastná shoda okolností. Nenašel jsem nic, co bych mohl udělat k odvrácení té nehody jinak nebo lépe,“ řekl závěrem Koloc.
Záběry z letadla zachytily kolaps Pražského okruhu po nehodě vězeňského autobusu

S převozem vojenské techniky má podle svých slov zkušenosti. Kromě hmotnosti náklad nebyl podle něj ničím nadměrný.
K překročení povolené hmotnosti nákladu Koloc uvedl, že počítal s hmotností, kterou mu uvedl majitel tanků, a že je možné, že byl náklad po nehodě špatně zvážený.
„Nemyslím si, že bych vědomě porušil nějakou z těch věcí, který mi tady jsou kladeny za vinu,“ uzavřel Koloc.