Hlavní obsah

Řidič ostravské tramvaje smrti byl propuštěn na svobodu

Právo, Aleš Honus

Řidič tramvají Petr Hroch z Ostravy, který byl v roce 2009 odsouzen na čtyři roky za zavinění čelního střetu tramvají se třemi mrtvými, je na svobodě. Muž si po odpykání poloviny trestu požádal o podmíněné propuštění a soud jeho žádosti vyhověl.

Foto: Aleš Honus, Právo

Petr Hroch při nástupu do ostravské věznice před dvěma lety.

Článek

Informaci, že Petr Hroch je na svobodě, potvrdil mluvčí Okresního soudu v Ostravě Alexandr Dadam. Trest si odpykal v ostravské věznici, a tak o jeho podmíněném propuštění rozhodoval právě místní soud.

„Rozhodnutí o podmíněném propuštění z výkonu trestu už nabylo právní moci. Zkušební doba byla stanovena na čtyři roky,“ uvedl mluvčí soudu. Během zkušební doby nesmí propuštěný vězeň spáchat žádný úmyslný trestný čin, jinak si bude muset zbývající dobu trestu odpykat.

Jedno z největších tramvajových neštěstí v Česku se stalo 11. dubna 2009 na jednokolejné trati mezi Ostravou a Vřesinou. Hroch jako řidič jedné z tramvají nepočkal na zastávce na povinné křížení a vyjel na trať, kde se ve vysoké rychlosti v nepřehledném místě srazil s protijedoucí soupravou.

V tramvajích cestovalo téměř 90 lidí. Tři cestující střet nepřežili, 35 dalších bylo zraněno, z toho 11 cestujících utrpělo těžkou újmu na zdraví.

Foto: Josef Gabzdyl, Právo

V sobotu ráno začalo odklízení trosek dvou tramvají po čelní srážce.

Okresní soud v Novém Jičíně původně poslal Hrocha nepravomocně na tři roky za mříže. Proti trestu se ale odvolal jak odsouzený, tak státní zástupce. Odvolací soud nakonec vyhověl návrhu státního zástupce a Hrochovi zpřísnil trest na čtyři roky.

Protože součástí soudního verdiktu je i pětiletý zákaz řízení tramvají, Hroch už se ke své původní profesi nevrátí. Po tragédii přestal v Dopravním podniku Ostrava pracovat, ještě před nástupem do vězení se oženil a krátce pracoval jako krupiér v kasinu.

Hroch vinu na nehodě přiznal a obětem se omluvil. Podle Hrochova advokáta ale měl na neštěstí velký podíl i ostravský dopravní podnik, který problematickou trať nezabezpečil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám