Hlavní obsah

Řidič ostravské tramvaje nedokáže vysvětlit, proč na trať vjel

Právo, kij, hon
OSTRAVA

Řidič tramvaje, který měl pravděpodobně zavinit páteční tragickou srážku v Ostravě, údajně nedokáže vysvětlit, proč na jednokolejnou trať vjel. Právu to řekl jeho kolega, který za ním byl ve středu na návštěvě v nemocnici. Kolegové mu prý kvůli jeho špatnému psychickému stavu vůbec neřekli, že si nehoda vyžádala tři lidské životy a desítky zraněných.

Foto: Aleš Honus, Právo

Obě havarované tramvaje zkoumali v úterý experti v dílnách Dopravního podniku Ostrava v Ostravě-Martinově.

Článek

„Vůbec neví, proč na jednokolejnou trať vjel. Nedovede to vysvětlit, popsat důvod, proč z Vřesiny vlastně vyjel,“ uvedl kolega řidiče.

Čtyřiadvacetiletý šofér tramvaje, který na jednokolejné trati Ostrava-Poruba - Vřesina - Kyjovice nevyčkal na křížení s protijedoucí tramvají, měl v nejbližší době absolvovat výslech na policii.

Řidič tramvaje je stabilizovaný, ale psychický stav je vážný

Řidič tramvaje leží v ostravské městské nemocnici ve stabilizovaném stavu. „Jeho psychický stav je ale nadále vážný. Podle závěrů odborných lékařů, psychologa a psychiatra, se nedoporučuje kontakt s médii,“ uvedla mluvčí nemocnice Marie Dlabalová.

"Původně se uvažovalo o tom, že výslech proběhne dnes, ale zatím se tak nestalo a netuším, kdy se výslech uskuteční,“ řekl ve čtvrtek mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar poté, co policie výslech odložila.

Foto: Novinky

Kolegové mu při návštěvě zamlčeli mrtvé

Právu se podařilo zjistil, že mladík jel po osudné trase celkem sedmnáctkrát. S tramvají přitom jezdil přibližně jeden rok. Jeho kolegové mu při středeční návštěvě zamlčeli mrtvé.

"Neřekli mu, že tam byly smrtelné úrazy, protože je na tom psychicky špatně. Kdyby mu řekli o smrťácích, tak by se sesypal,“ konstatoval jeden z kolegů.

Jak se odehrála ostravská tragédie

17:50 - kloubová tramvaj linky 5 na zastávce Vřesina nabírá cestující před vjezdem na jednokolejnou trať směrem k porubskému koupališti.

17:51 - čtyřiadvacetiletý řidič nečeká na příjezd tramvaje z protisměru, která má v tu chvíli asi tříminutové zpoždění, a vjíždí na trať. Stav na kolejích zřejmě ani nekonzultoval s dispečerem. Jinou možnost, jak zjistit, zda proti němu něco nejede, neměl.

17:52 - tramvaj nabrala rychlost, o 1,9 km/h překročila v místě povolenou šedesátku. Když vyjela z mírné pravotočivé zatáčky, uviděl řidič asi sedmdesát metrů před sebou protijedoucí soupravu blížící se proti němu rychlostí 55,5 km/h.

Oba řidiči aktivovali kolejové brzdy, čímž kloubová tramvaj snížila rychlost na 40 km/h. Protijedoucí souprava dvou vozů zpomalila na 32,8 km/h a brzdila před střetem 38 metrů. Brzdná dráha rychlejší tramvaje měřila podle inspektorů 50 metrů.

17:53 - řidič pomalejší dvouvozové tramvaje v poslední chvíli vyskočil z kabiny, pravděpodobný viník to už nestihl. Následoval drtivý náraz.

:. Místo tragické nehodyfoto: Právo

Související články

Výběr článků

Načítám