Článek
Portugalec byl obviněn z obecného ohrožení z nedbalosti, za což mu hrozilo až pět let za mřížemi. Na verdikt soudu čekal skoro dva měsíce ve vazbě. Novojičínský soudce Jaromír Pšenica zdůvodnil pokutu a zákaz řízení vzhledem k možným následkům případné srážky.
„K nebezpečnosti jeho jednání není potřeba nic dodávat,“ řekl soudce na adresu portugalského řidiče s tím, že poškozením závor šofér způsobil škodu zhruba 30 tisíc korun. Tu už uhradil.
Ve vlaku bylo 150 cestujících
Osudný se stal portugalskému šoférovi pátek 23. října. Tehdy vezl výkovky a vyjížděl ze Studénky. Vjel přitom na frekventovaný přejezd, na kterém v tu dobu už blikala červená světla. Naštěstí dříve, než na přejezd dorazil vlak, řidič závory kamiónem prorazil a ujel. Hned 3,5 vteřiny po něm prosvištěl přes přejezd expres na lince Břeclav–Bohumín.
„Vlak jel rychlostí 140 kilometrů v hodině a cestovalo v něm 150 lidí,“ uvedl po události moravskoslezský policejní ředitel Tomáš Kužel. Řidiče kamiónu objevili policisté nedlouho poté na odpočívadle na D1. Vyšetřovatelům tvrdil, že červená světla neviděl.
Tragicky skončila na stejném přejezdu ve Studénce nehoda v červenci, kdy do kamiónu narazilo pendolino. Při této nehodě zahynuli tři cestující. [celá zpráva]
Ministr dopravy Dan Ťok v této souvislosti v říjnu naznačil, že problémový přejezd, který je sice dobře zabezpečen, ale řidiči na něm často riskují, by mohl být zcela zrušen – a jedinou možností, jak ve Studénce překonat železniční koridor, by byl most v jižní části města.