Článek
Na informace o postupu vyšetřování vydala ve středu policie embargo. Karlovarský okresní policejní ředitel Lubomír Kučera to zdůvodnil snahou zamezit, aby si řidič avie, pod jejímiž koly Hlinkův superb skončil, nemohl své výpovědi podle informací z vyšetřování připravit. [celá zpráva]
Veleta traumatologické oddělení karlovarské nemocnice opustil krátce po 9. hodině. Ještě před tím ve dveřích nemocničního pokoje nejdříve odmítl rozhovor pro Právo, ale pak přeci jenom na některé otázky odpověděl.
Chceme se zeptat jenom na vaše zdraví. Pouští vás z nemocnice domů. Jak se cítíte?
Jsem už v pořádku.
Jak dlouho se budete léčit doma?
To opravdu nevím.
Kdy jdete na policejní výslech?
Dnes by měli za mnou kvůli tomu přijít.
Jak se nehoda seběhla?
Říkal jsem, že nebudu odpovídat
Pamatujete si alespoň, jak jel Hlinka rychle?
Nevím, viděl jsem jej jenom mžik.Vůbec nevím.
Odkud jste jel, když k nehodě došlo?
Jel jsem z Prahy. Tam jsem vezl čisté prádlo a zpátky špinavé.
Objevily se spekulace, že jste ve skutečnosti nedostal smyk, ale že jste odbočoval na lesní cestu k zahrádkám.
Ne. Už jsem říkal, že mi tam něco vběhlo, buď pes nebo srna.
Prý jste měl problémy s brzdami už předtím. Že se celé vozidlo klepalo, když jste šlápl na brzdy...
Měl jsem takový pocit.
Proč jste jel do protisměru?
Šlápl jsem na brzdy a auto se stalo neovladatelným. Nemohl jsem nic dělat.
Proč brzdná dráha avie začíná na silnici až v protisměru a ne ve vašem pruhu, když tvrdíte, že jste začal brzdit už v něm kvůli nějakému zvířeti?
Nebudu se vám k ničemu vyjadřovat.
Záchranáři: Hlinka byl připoután
Podle karlovarských záchranářů, kteří k pondělní nehodě přijeli, byl trenér Hlinka v okamžiku, kdy do něj nabourala avie, připoután bezpečnostními pásy.
Že byl připoután, potvrdil záchranářům krátce po nehodě sám Hlinka, uvedl ředitel záchranky Ivo Tukinski.
"Normálně s námi komunikoval, stěžoval si, kde ho bolí. Dokonce nám řekl, že byl připoutaný. Pokud někdo viděl rozepnutý bezpečnostní pás, mohlo k tomu dojít až chvíli po nehodě," uvedl Tukinski.
Jak dále řekl, není vyloučeno, že mohl pás Hlinkovi sundat řidič jiného vozidla, jenž byl na místě střetu a odtud volal záchranáře. Podle Tukinského se snažil Hlinkovi pomoci z vozu. "Ještě pár vteřin před námi byli u zdemolovaného auta rovněž hasiči," poznamenal ředitel záchranky.
Primář anesteziologicko-resuscitačního oddělení karlovarské nemocnice Roman Brázdil si myslí, že Hlinka pásy neměl.
Ředitel karlovarských hasičů Milan Mráz nechtěl o tom, zda Hlinka byl, či nebyl připoután, jakkoli spekulovat. "To přísluší pouze policii v rámci vyšetřování. Hasiči žádnou informaci o tom, jak to bylo s připoutáním řidiče, nezveřejňovali," řekl Mráz. Definitivně spekulace o tom, zda Hlinka měl či neměl zapnuty bezpečnostní pásy, ukončí až soudní pitva.
Experti šetření ještě neskončili
Poškozené vozidlo zkoumá soudní znalec z oboru technika automobilů Jaroslav Petřina. "Ještě jsme stále na počátku a děsí mě některé informace, které se mezitím objevují. Zaměřili jsme se především na avii a všechno chce svůj čas, zvláště u takového případu. Dokonalá prohlídka trvá dost dlouho a některé úkony pro jistotu ještě opakujeme," odmítl Petřina jakkoliv spekulovat o možné závadě brzd.
Podle Petřiny budou technici dále pokračovat v prověřování brzdného systému avie a ještě jednou přezkoumají také superb. "Budeme na nákladním automobilu dělat znovu pokusy, abychom se dostali k pravdě. Po mechanické stránce jsme ji už prověřili, teď se věnujeme brzdovému systému. Minimálně týden to ještě potrvá," poznamenal znalec.