Článek
Okresní soud dospěl k závěru, že Žížala mohl vozidlo poškozeného přehlédnout a najel na něho omylem. „Jeho rozhodnutí bylo předčasné. Zejména jde o vyhodnocení videozáznamu z palubní kamery vozidla poškozeného, kterým se okresní soud dostatečně nezabýval,“ uvedla krajská soudkyně.
Incident se stal loni v únoru u sjezdu na Stříbro ve směru na Rozvadov. „Obžalovaný vjel s nákladní soupravou do jízdní dráhy vozidlu Fiat Ducato v úmyslu ho vytlačit mimo komunikaci. Jeho řidič byl nucen prudce brzdit a najet na svodidla, aby zabránil střetu. Přitom došlo k bočnímu kontaktu obou vozidel, při kterém přišel řidič dodávky o zpětné zrcátko a došlo i k poškození dalších částí fiatu o svodidla,“ uvedl v obžalobě Wendler.
Ze záznamu z palubní kamery dodávky je vidět, jak ji kamion doslova přimáčkne na krajní svodidla. Pak zatočí prudce doleva a pokračuje v jízdě.
To, že by se jednalo o úmyslné vytlačení, Žížala před soudem popřel. „Potřeboval jsem vyjet z dálnice. Proto jsem se při předjíždění dodávky snažil dostat co nejdřív zpátky do pravého pruhu. Když na mne její řidič zablikal dálkovými světly, odvodil jsem z toho, že o mně ví, ubere plyn a nechá mě vjet do odbočovacího pruhu. Tak jsem udělal ten manévr doprava. Nebyl v tom žádný agresivní úmysl,“ vypovídal Žížala. Z dálnice ovšem nakonec nevyjel. Prý si posléze uvědomil, že vlastně chce vyjet až na dalším sjezdu.
Samotné nehodě předcházela vyhrocená situace, kdy Žížala dodávku předjížděl. „Zpět do pravého pruhu začal přejíždět v době, kdy si byl vědom toho, že ještě celou délkou nákladní soupravy nepředjel dodávkové vozidlo. Jeho řidič na to reagoval tím, že přejel do odbočovacího pruhu, aby zabránil střetu. Pak obviněného problikl a následoval manévr, který je předmětem obžaloby,“ popsal žalobce.
Podle výčtu dopravních prohřešků Žížala rozhodně není žádným silničním andělem. V policejních záznamech má několik incidentů od nebezpečných manévrů na silnici přes potyčky s řidiči.