Článek
Případ, který vyšetřují policisté se stal koncem května. Žena se nejprve zaregistrovala na internetovém portálu, jehož prostřednictvím chtěla boty prodat.
„Aby mohla údajně používat značku ověřeného prodejce, verifikovala se pomocí přístupových údajů internetového bankovnictví. Dále měla zadat heslo a PIN kód mobilního telefonu. Žena nejprve provedla v bazaru registraci a následně jí bylo nabídnuto, aby si stáhla program AnyDesk, který propojil počítač s mobilním telefonem,“ popsala způsob podvodu policejní mluvčí Martina Jandová.
Inzerát okamžitě zaujal kupující, od níž ji následně přišel na WhatsApp odkaz na přepravní službu s požadavkem aktivovat platbu za nabízené boty. „Poškozená podle instrukcí zaslaných kupující klikla na tlačítko přijmout platbu, načež byla upozorněna, že nyní už nesmí s bankovnictvím manipulovat,“ pokračuje Jandová.
Ženu z Karlových Varů navedli, ať si půjčí 600 tisíc korun. Pak je podvodníkům poslala
Transakce neušla pozornosti banky
Nestandardní transakce neušla pozornosti ženiny mateřské banky, odkud jí bylo sděleno, že z důvodu podezřelého převodu peněz došlo k zablokování její platební karty i bankovního účtu.
„Bankou jí mělo být posléze řečeno, že k jejímu účtu byl vytvořen další běžný účet a nová platební karta, které banka následně zrušila. Nicméně z pozdějšího výpisu banky žena zjistila, že z jejího účtu přesto odešla transakce na neznámý účet ve výši 9 999 korun, kterou sama nezadávala,“ doplnila Jandová.