Článek
"Půjde o takovou příjemnou podporu, ale na nějakou zásadní změnu to nestačí," řekl Právu Bambas. Aby řidiči na silnicích dopravní policisty vídali výrazně častěji než nyní, by podle něho bylo potřeba celkem 1200 nových lidí. Původně se přitom plánovalo, že po rozšíření Schengenu k dopravce přejde 800 policistů.
"Vycházelo se ale z neúplných informací o tom, co bude rozšíření Schengenu pro policii v praxi znamenat," poznamenal Bambas. Mluvčí policejního prezidia Pavel Hanták k tomu uvedl, že část lidí musí kvůli zajištění bezpečnosti zůstat v příhraničním regionu, zbytek bude přiřazen k pořádkovým jednotkám po celé republice.
Podle Bambase však nedostatek lidí není pro postupné snižování počtu nehod i jejich tragických následků to nejpodstatnější. "Policistů bude vždycky málo, a když se podíváme do okolních států, tak jich tam není víc než u nás," upozornil šéf dopravky.
Mrtvých je letos víc
Zároveň dodal, že největším přínosem by tak byla změna legislativy a větší důraz na techniku. "Např. ve Velké Británii sledují dopravu hlavně kamery a radary a vše funguje naprosto bez problémů. Důležité přitom také je, že pořízené fotky jsou pak absolutně průkazné. Neexistuje tam, aby se někdo vymlouval, že vozidla řídila osoba jemu blízká, nebo že by nepřebíral obsílky," konstatoval Bambas.
Policie také včera upřesnila statistiku nehodovosti za první pololetí letošního roku. Jak už Právo informovalo, vyplývá z ní, že počet mrtvých se proti loňsku zvýšil, konkrétně o 61 na 495 lidí, což znamená nárůst o 14 procent. Nehod naproti tomu ubylo o téměř 16 procent.
Bambas v této souvislosti odmítl, že by šlo o selhání bodového systému. "Letos byla velmi mírná zima, a to se na tragických následcích nehod samozřejmě podepsalo. S nárůstem počtu mrtvých se navíc letos potýká celá Evropa," řekl Bambas. Zároveň dodal, že i přes zhoršení proti loňsku je výsledek za letoších prvních šest měsíců třetí nejlepší od roku 1990.