Článek
"V 10:09 vyjížděly posádky záchranné služby ke srážce dvou vlaků na nádraží v Čerčanech. Na místě lékař konstatoval smrt jednoho ze strojvedoucích. Druhý strojvedoucí musel být vyproštěn s pomocí Hasičského záchranného sboru. Po ošetření a zajištění byl s těžkým zraněním předán Letecké záchranné službě z Prahy k transportu do Motolské nemocnice. Muž byl při vědomí, ale utrpěl mnohočetné pohmožděniny těla," uvedla mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková.
Strojvedoucího již lékaři propustili do domácí péče.
Podle Janečkové bylo "pět dalších osob s lehčím zraněním převezeno na chirurgickou ambulanci v Benešově. Jiných deset lehce zraněných lidí bylo ambulantně ošetřeno a ponecháno na místě, kde zasahovalo sedm sanitních vozů."
Obětí je strojvedoucí pantografu
Mluvčí drážní inspekce dodal , že rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic narazil ve stanici Čerčany u Prahy do stojícího osobního vlaku. Rychlík stanicí jen projíždí," řekl Jan Kučera.
Podle Kučery na místě zemřel strojvedoucí odstaveného osobního vlaku a težce zraněn byl strojvedoucí rychlíku. Cestující utrpěli jen lehká zranění, většinou pohmožděniny. "Na zadním stanovišti pantografu, v němž nebyli žádní cestující, byl v tu chvíli přítomen strojvedoucí, který na místě zemřel," uvedl ke srážce Kučera.
Škoda se podle něj odhaduje na deset miliónů korun. Příčina nehody zatím nebyla objasněna. Vlak jel rychlostí 30 kilometrů za hodinu.
Podle neoficiálních informací mohli nehodu zavinit železničáři, kteří poslali rychlík na nesprávnou trať, uvedla Česká televize. Kučera uvedl, že na vině zřejmě byl lidský faktor.
Vlaky naberou zpoždění
Při nehodě bylo poškozeno také trakční vedení. Vlaky proto musejí být taženy dieselovými lokomotivami. Většina jich bude mít zpoždění mezi dvaceti až třiceti minutami, uvedla Drážní inspekce.
Tragické železniční nehody
- 10. května 2002 - Vojenský nákladní vlak s americkou vojenskou technikou z Německa jedoucí do vojenského prostoru Hradiště se u Vojkovic na Karlovarsku srazil s českým nákladním vlakem. Srážku nepřežil třiapadesátiletý strojvůdce českého vlaku.
- 22. července 2004 - Při čelní srážce dvou osobních vlaků u obce Blanice na Strakonicku zemřel na místě čtyřiašedesátiletý muž z Prahy. Druhou obětí se stala žena, která po několika dnech zemřela na následky těžkého zranění hlavy. Zraněno bylo 29 osob, z toho 16 těžce.
- 1. října 2005 - Dva nákladní vlaky se srazily u zastávky Želenice na Mostecku. Souprava firmy Unipetrol Doprava narazila do vlaku Českých drah; dvaapadesátiletý strojvedoucí srážku nepřežil.
- 14. července 2007 - Na nádraží v Čerčanech na Benešovsku se srazil rychlík jedoucí z Prahy do Českých Budějovic s odstaveným pantografem. Jeho strojvedoucí při srážce zahynul, strojvedoucí rychlíku utrpěl těžké zranění, několik lidí z rychlíku bylo zraněno lehce.
ČTK