Článek
„Karavan zůstal po nehodě ležet na boku, nikomu z pětičlenné posádky se naštěstí nic nestalo. Osobní vůz však zůstal pevně spojen s přívěsem a se zadními koly ve vzduchu,“ popsal karambol zastupující mluvčí moravskoslezských hasičů Jakub Kozák.
Poté, co nehodu zadokumentovali policisté, nadzvedli hasiči zadní část osobního auta vysokotlakým pneumatickým vakem, aby odlehčili tažné zařízení a mohli soupravu rozpojit. „Vůz byl pojízdný, jeden z jízdních pruhů se díky tomu podařilo krátce po 20. hodině uvolnit pro kyvadlový provoz,“ dodal.
Pro postavení karavanu zpět na kola povolal velitel zásahu vyprošťovací automobil Tatra Omars, spolu s ním přijela pojízdná kontejnerová dílna s vázacími prostředky a nízkotlakými vaky.
Řidič škrtl o trolej, pneumatiky explodovaly, kameny létaly
„Ty jsou určeny pro šetrné stavění vozidel zpět na kola. Hasiči nafoukli trojici vaků vedle převráceného karavanu a silným navijákem vyprošťovací tatry ho do nich položili. Poté vzduch kontrolovaně a pomalu vypustili,“ nastínil Kozák s tím, že hasiči detektorem úniku plynu také zkontrolovali, zda nebyly při nehodě poškozeny tlakové láhve s propanbutanem, které byly součástí vybavení karavanu.
Krátce po půl desáté večer byla silnice opět zcela průjezdná.