Článek
Mluvčí DPP Aneta Řehková na dotaz Práva uvedla: „V 13:57 došlo k pádu osoby do kolejiště ve stanici Muzeum. Pravděpodobně se jedná o sebevražedný počin.“
„Podle mých informací muž žije, ale je ve vážném stavu,“ řekla Ernestová a dodala, že byl s vážnými zraněními převezen na oddělení ARO motolské nemocnice.
Pražská policejní mluvčí Hana Jeřábková sdělila, že muž skočil pod projíždějící soupravu metra a rozbil čelní sklo vlaku. Podle kriminalistů s největší pravděpodobností skočil pod přijíždějící soupravu metra úmyslně. „Vše ale vyjasní až další prošetřování celé události, zejména pak výslech muže. Ten bude možné provést, jakmile to jeho zdravotní stav dovolí,“ uvedla Jeřábková.
Dopravní podnik nasadil náhradní autobusy, po necelé hodině se podařilo provoz podzemní dráhy obnovit.
Letošní statistika sebevražd skokem pod metro patrně překoná dosavadní čísla. Podle údajů dopravního podniku jde ročně zpravidla o zhruba 10 případů. Tento údaj ovšem byl téměř naplněn už za první tři čtvrtiny letošního roku.
V kolejišti se rok co rok ocitne zhruba desetinásobný počet lidí. Mnozí si mezi kolejemi loví to, co jim tam upadlo. Devět z deseti lidí se dokáže dostat zpět na perón ve zdraví. A někteří opilci mají takové štěstí, že se podruhé narodí. Kromě kamerou střežené přerušované čáry ve vstupu do přes metr hlubokého kolejiště cestujícím nebrání nic.
I kdyby strojvedoucí a souprava zareagovali během půl vteřiny, metro bez intenzivního brzdění urazí dlouhých pět metrů.
Instalace jakýchkoli zábran, jimiž by bylo možné projít, jen když vlak přijede, by byla mimořádně nákladnou investicí. Pokud souprava přijíždí do stanice, strojvedoucí má mizivou šanci zastavit, ať se před ním v kolejišti stane cokoli
Vlak podle Řehkové do stanice vjíždí rychlostí přibližně 40 km/h, urazí tedy zhruba jedenáct metrů za sekundu. „I kdyby strojvedoucí a souprava zareagovali během půl vteřiny, metro bez intenzivního brzdění urazí dlouhých pět metrů,“ uvedla Řehková.
Člověk, který spadne do kolejí a současně se na něj řítí vlak, má ale naději. Prostor mezi podvozkem vagonu a betonem, v němž jsou upevněny koleje, skýtá asi metr výšky. Pak je možné nechat vlak nad sebou přejet.
Podle znalců se pod metro pohodlně vejde i obézní jedinec. Nejdůležitější je prý zachovat klid a také si lehnout hlavou proti směru jízdy, aby se větrem vlající oděv nemohl za nic zachytit. Zároveň je třeba dát pozor na napájecí kolejnici o napětí 750 V. Ta je na většině míst skryta za zadní kolejí, naprostým pravidlem to však není. Lidé se také nemají snažit vyhoupnout zpět. Pod hranou je volný prostor, není se o co odrazit. Místo toho doběhněte k ústí tunelu ve směru jízdy a využijte schůdky, doplnila Řehková.