Článek
Soud vyslechl znalce v oboru dopravy Karla Doležala, který popsal z odborného pohledu sled událostí. Řidička vrazila na ulici 5. května do služebného auta policie zezadu. Před tím přejížděla z levého pruhu do středního.
Podle odborníka policista za volantem sice mohl ve zpětném zrcátku její manévr uvidět, měl na to ale zhruba půl vteřiny před osudnou srážku. Doležal soudu řekl, že šofér už neměl v takovém čase šanci reagovat.
„Auto jelo vysokou rychlostí. V octavii (vozidlo policie) neměli šanci zabránit střetu, řidič měl málo času,” řekl znalec. Podle spisu jela Rudovičová rychlostí 150 km/h v úseku, kde je osmdesátka.
Vypila jsem láhev vína a panáky vodky. Řidička přiznala nehodu, kterou nepřežil policista
Tragédie se odehrála loni 5. července kolem sedmé hodiny večerní. Řidička podle spisu nejdřív nabourala jiné zaparkované auto ve Vnislavově ulici v Praze 2 a od této nehody ujela na frekventovanou ulici 5. května směrem na dálnici D1, pak došlo ke střetu.
Policejní auto se odrazilo do svodidel a bylo manévrem řidičky doslova srolováno. Soudní znalec uvedl, že se po různých nárazech a rotování zastavilo po 150 metrech.
Na místě zahynul 31letý policista z Moravskoslezského kraje, který v Praze pomáhal svým kolegům. Záchranáři se ho marně pokoušeli hodinu resuscitovat. Další dva policisté - muž a žena - skončili s vážnými zraněními v nemocnici.
Řidička vyvázla z nehody bez zranění a podle obžaloby po ní nadýchala více než dvě promile. U soudu již dříve nehodu nepopírala, rovněž přiznala, že řídila opilá. Před cestou se prý pohádala s manželem, který ji měl udeřit, načež vypila zhruba láhev vína a tři vodky s energetickým drinkem.
Dříve před soudem ale nebyla schopná se vyjádřit k bodu obžaloby, podle kterého je odpovědná za samotnou smrt policisty. U soudu by se měla v této souvislosti v budoucnu řešit rovněž otázka, jak policisté použili v autě bezpečnostní pásy.
Opilá řidička nabourala v Praze služební auto, policista zemřel
Znalec Doležal ve čtvrtek soudu také řekl, řekl policejní řidič nemohl udělat nic, i kdyby osobní auto viděl. Naopak Rudovičová podle něj měla spoustu času na to, aby služební vozidlo sledovala už zdálky a navíc k přejíždění do středního pruhu ji nic nenutilo - svědci z místa nehody totiž uvedli, že její jízdní pruh byl volný a mohla stočit volant doleva, nebo zůstat ve svém pruhu.
Obžaloba řidičku viní z usmrcení z nedbalosti, z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti a z ohrožení pod vlivem návykové látky, za což jí hrozí až osmiletý trest vězení. Rudovičová se čtvrtečního hlavního líčení neúčastnila. Soud pokračuje v květnu a červnu dalšímu důkazy, výslechy a ve hře jsou rovněž další znalecké posudky.