Článek
Značky na dálnicích v okolí Brna nejsou nainstalovány jen z nějakého rozmaru. Kvůli rozšiřování dálnice na tři pruhy se výrazně omezila plynulost dopravy a předjíždějící se kamiony tuto situaci ještě zhoršují.
„Řidičům připomínáme, že předjíždění v místech označených zákazovou značkou je od letošního roku na místě ohodnoceno pokutou v minimální výši čtyři tisíce pět set korun a udělením šesti bodů,“ zdůraznil policejní mluvčí David Chaloupka.
Předjíždění kamionů je opakující se prohřešek. Policie na Vysočině koncem ledna uvedla, že od začátku roku uložila řidičům na D1 přes 200 pokut v celkové výši 963 tisíc korun.
Omezení u Brna
Práce na rozšiřovaném úseku u Brna ovlivňují dopravu nejen v bezprostředním okolí. Není totiž nic výjimečného, že zejména kamiony stojí v kolonách už desítky kilometrů před samotným omezením. I proto platí zákaz předjíždění pro kamiony jak na D1, tak na D2 před Brnem.
Práce na rozšíření dálnice D1 u Brna začaly v polovině léta loňského roku. Stavbaři nyní pracují mezi 194. a 196. kilometrem. Provoz v místě, kde denně projíždí okolo osmdesáti tisíc aut, je veden ve dvou zúžených pruzích v obou směrech při rychlosti omezené na osmdesát kilometrů v hodině. Rozšíření 1,4 kilometru dlouhého úseku ze čtyř na šest pruhů by mělo být hotové v roce 2025 a vyjde na miliardu korun.
Řidiči si ale ani potom od stavebního ruchu neodpočinou. Stavbaři se totiž přesunou na vedlejší úsek u křížení dálnic D1 a D2, kde se pustí do přestavby mimoúrovňové křižovatky. Další práce pak budou pokračovat na celém třicetikilometrovém úseku od Kývalky po Holubice.