Článek
"Původně se uvažovalo o tom, že výslech proběhne dnes, ale zatím se tak nestalo a netuším, kdy se výslech uskuteční,“ řekl ve čtvrtek mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Spis převzal krajský vyšetřovatel, který se s ním musí nejprve seznámit.
Inspekce ve středu dokončila zkoumání vozů a potvrdila, že neměly technickou závadu, kvůli níž by nebylo možné brzdit.
Řidič tramvaje leží v ostravské městské nemocnici ve stabilizovaném stavu. "Jeho psychický stav je ale nadále vážný. Podle závěrů odborných lékařů, psychologa a psychiatra, se nedoporučuje kontakt s médii,“ uvedla mluvčí nemocnice Marie Dlabalová.
Kolegové se na mladíka skládají
Odboráři dopravního podniku se rozhodli, že uspořádají finanční sbírku na svého kolegu, který měl srážku zavinit. Chtějí ho podpořit, jelikož je na tom psychicky velmi špatně.
„Odbory mu již zajistily právní pomoc. Navíc tramvajáci přišli s návrhem, uspořádat v jeho prospěch sbírku, protože bude muset zřejmě hodně platit. Podpora kolegů by mu mohla psychicky pomoci, protože je na tom velmi špatně,“ uvedl člen vedení odborů Ivo Protivínský.
Podle něho si kolegové uvědomují, že se podobná událost může stát každému. „Soucítíme s ním, jsme si vědomi, že havarovat může každý. Já sám jezdím autobusem. Chyba určitě nebyla jenom na jeho straně, protože trať podle mě nebyla dostatečně technicky zabezpečena,“ podotkl Protivínský. Řidiči nyní hrozí nejen trestní stíhání, ale i výpověď ze zaměstnání.
Psychologickou pomoc dostane 900 lidí
Při nehodě zemřeli tři lidé a dalších 38 bylo zraněno, z toho 13 těžce. Zranění mohou využít služeb Krizového centra Ostrava, které poskytuje psychologickou pomoc. Kromě účastníků poskytne pomoc i policistů a záchranářům, kteří při nehodě zasahovali, lidem, kteří bydlí poblíž místa srážky, a svědkům. "Odhadem to může být až 900 lidí," řekla ČTK vedoucí centra Petra Ďásková.
Dopravní podnik Ostrava ve čtvrtek také přiznal, že podobné nehody se mohly stát už dříve. Protijedoucí tramvaje se na jednokolejném úseku potkaly v posledních letech už dvakrát, řidiči ale tehdy stačili vozy ubrzdit.
Jediným zabezpečením proti tomu, aby dva vozy vyjely proti sobě, byla odpovědnost řidiče. Ten musel počkat, až mine tramvaj, s níž se měl v úseku podle jízdního řádu míjet. Řidič, který nyní leží v nemocnici, to podle dosavadního šetření nejspíš neudělal, a risknul cestu, i když věděl, že tramvaj v protisměru ještě neprojela. Když řidiči spatřili, že jedou proti sobě, začali brzdit, ale bylo už příliš pozdě.