Článek
Vyšetřování kolize trvalo 1,5 roku, protože policie zadala více posudků a musela počkat na vypracování závěrečných zpráv Drážní inspekce a Správy železnic. Nehodu policie vyšetřovala jako trestný čin obecného ohrožení z nedbalosti. Počátkem ledna byl ale případ odložen.
Hasiči ukázali záběry z havarovaného vlaku v Českém Brodě
„Příčinou nehody byla pravděpodobně náhlá zdravotní indispozice 41letého strojvedoucího těsně před nehodou,“ řekla Novinkám Richterová s tím, že případ byl odložen, „neboť ve věci nejde o podezření z trestného činu a není namístě věc vyřídit jinak.“
Nehoda se stala 14. července 2020 v Českém Brodě v části Štolmíř na hlavní trati mezi Prahou a Kolínem. Osobní vlak CityElefant jedoucí z pražského Masarykova nádraží do Řečan nad Labem najel zezadu do poštovního vlaku ČD Cargo stojícího za návěstidlem ve stanici Český Brod. Soupravy byly do sebe po nehodě zaklíněné.
Strojvedoucí před srážkou na červenou zastavil, pak se ale nečekaně rychle rozjel
Při nehodě zemřel právě strojvedoucí osobního vlaku. Zraněno bylo 35 cestujících, z toho čtyři těžce. Osm zraněných bylo nezletilých. Tehdejší ministr dopravy Karel Havlíček po nehodě naznačil, že za nehodou může stát lidská chyba, protože trať, na které ke kolizi došlo, je nejlépe zabezpečená v ČR. Škodu vyčíslila Drážní inspekce na 45 milionů korun. Trať byla mnoho hodin uzavřena, protože odklízení následků bylo náročné.