Článek
Informaci potvrdil mluvčí pražského městského státního zastupitelství Aleš Cimbala. Dvojici podle něj hrozí až osm let vězení nebo peněžitý trest.
Podle mluvčího policie Tomáše Hulana byly zahájeny úkony trestního řízení proti dvěma osobám, obviněna však oficiálně byla jen jedna. „Obviněna byla jedna osoba, která si proti tomu podala stížnost. Druhá osoba si zatím nepřevzala sdělení obvinění, proto o ní nelze hovořit jako o obviněné,“ vysvětlil Hulan s tím, že nebude blíže komentovat, o koho jde.
Podle serveru Seznam Zprávy by mělo jít o autora lávky Jiřího Stráského a bývalého vedoucího oddělení mostů Technické správy komunikací (TSK) Antonína Semeckého.
Pražská radní Hana Marvanová (za STAN) ČTK řekla, že pádem se budou příští týden zabývat radní. Budou chtít, aby magistrát a TSK prověřily, zda neselhali manažeři či úředníci. Podle Marvanové se přes 20 let vědělo, že je lávka v havarijním stavu. Město bude řešit také výši vzniklé škody, Praha je totiž účastníkem řízení v pozici poškozeného.
Poškozeným dali 50 tisíc
Lávka z předpjatého betonu s ocelovou výztuží se zřítila 2. prosince 2017, ze čtyř zraněných utrpěli dva vážné poranění. Město loni každému ze zraněných dalo 50 000 korun. Stav konstrukce z roku 1984 projektanta Jiřího Stráského do poslední chvíle monitorovala externí firma, nebezpečí neavizovala.
Letos také promluvili někteří ze čtyř zraněných. Například paní Olze pád mostku způsobil trvalé následky. Život jí zachránili ve střešovické vojenské nemocnici, uvedla v Českém rozhlasu. Pan Petr měl roztříštěné kosti, zlomená žebra i zápěstí a embolii plic. „Když jsem se probral asi druhý nebo třetí den, podvědomě mi vrátila paměť v jakémsi sluchovém vjemu, že jsem slyšel dvě prásknutí jako bičem,“ popsal České televizi.
Praha letos plánuje výstavbu provizorní lávky, která nahradí původní na stejné trase a spojí přes řeku ulici Pod Havránkou v Troji s Císařským ostrovem. Sloužit bude chodcům, cyklistům a budou po ní moci přejíždět v případě potřeby i záchranáři. Nyní na místě funguje přívoz.
V budoucnu chce Praha vypsat architektonickou soutěž na finální podobu lávky, která má mít šířku šest až sedm metrů.