Článek
„Podle zákona 168/1999 Sb. nemusejí mít auta integrovaného záchranného systému povinné ručení, platí pro ně výjimka dle paragrafu 5. Případnou škodu následně hradí ministerstvo financí, případně člověk, který ji způsobil,“ řekl Novinkám mluvčí policejního prezidia David Schön.
Kromě aut složek integrovaného záchranného systému má výjimku podle zmíněného paragrafu i řada dalších vozidel státních složek.
Jako v Dubaji. Česká policie si pořídila služební ferrari
Platí také pro vozidla BIS, Generální inspekce bezpečnostních sborů, Vojenského zpravodajství, Úřadu pro zahraniční styky a informace či policejní auta vyšetřovatelů, vozy celní správy i auta dobrovolných hasičů.
Prozatímní účet: půl milionu
Podle mluvčího policie nemá nové služební ferrari pojištěné ani havarijní pojistkou, stejně jako ostatní auta, která používá.
Policie se v pondělí pochlubila, že do vozového parku zařadila Ferrari F 142 – 458 Italia, které bylo zabaveno coby majetek pocházející z trestné činnosti. Stroj s maximální rychlostí 326 km/h hodlá policie podle veřejného prohlášení využívat ke stíhání silničních pirátů i pro dohled na tuningových akcích.
Rakušan: Z ferrari u policie mám radost. S úsporami to nesouvisí
Původně civilní vůz, který má najeto kolem 2000 kilometrů, byl deset let odstaven a jeho opětovné zprovoznění vyšlo na 130 tisíc korun.
Dovybavení potřebnými proprietami, jako je kamerový systém, radiostanice či výstražná světla a změna barvy z původní klasické červené, pak vyšlo na dalších 340 tisíc korun. Servis vozu prozatím vyšel na 25 tisíc korun.
Celkem tak policie na automobil zatím vynaložila 495 tisíc korun. Provoz a údržba takového typu vozu je nicméně nesrovnatelně dražší než u běžného automobilu. Relativně omezená je i dostupnost náhradních dílů.
Pořizovací cena nového vozu byla asi šest milionů korun. Podle odborníků vůz s tak nízkým kilometrovým nájezdem svou hodnotu neztratil, je tak reálné, že ho stát mohl za podobnou částku vydražit v aukci.