Článek
Povr uvedl, že zatím se na ně obrátilo jenom pár poškozených a nyní se snaží zjistit, kolik přesně vozidel Kadlec při své jízdě naboural.
Škoda přitom vyčíslena není. Podle Povra cifra, kterou ve čtvrtek zveřejnila pražská policie, není konečná a nevyjadřuje skutečné náklady. Policie poté, co se jí ozvali majitelé 21 aut, ji odhadla na dva milióny korun. Reálnou škodu podle něj bude kancelář pojistitelů vědět až poté, co budou auta opravena.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Motoristé, kteří přišli při tomto incidentu k újmě, mají navíc tři roky na to, aby se obrátili na ČKP s uplatněním škody. Lidé, kteří v některé z vinohradských ulic parkovali a jejich vozidlo nese stopy po Kadlecově jízdě, mohou využít infolinku, napsat e-mail nebo mohou škodu nahlásit vyplněním formuláře na webu.
Povr dále uvedl, že škodu zaplatí kancelář pojistitelů z garančního fondu. Následně ji budou vymáhat na Kadlecovi.
Postupují přitom standardně, tedy zpočátku mimosoudní cestou, v nejhorším případě dojde k soudnímu jednání. Povr ovšem přiznal, že úspěšnost při vymáhání není tak vysoká.
„Obecně ta vymahatelnost na vinících nepojištěných škod se pohybuje kolem třiceti procent, takže stejně sedmdesát procent půjde na vrub garančního fondu,“ sdělil Povr s tím, že do garančního fondu přispívají pojišťovny, které můžou případná nenadálá vydání započítat do ceny povinného ručení.
Služební zbraň mu sebrali
Podle Povra je to způsobeno tím, že loni byl zrušen příspěvek nepojištěných, proto nakonec na škody nepojištěných motoristů doplácejí všichni. „Přeneseně to znamená, že škodu za pana Kadlece zaplatí motoristé,“ dodal.
Generální inspekce bezpečnostních sborů ani ve čtvrtek nesdělila podrobnosti. Není tak jasné, kde se Kadlec nachází, zda v cele, na zdravotnickém vyšetření, či se již vrátil domů.
Ačkoli svědci popisovali, že v době nehody měl u sebe Kadlec zbraň, rozhodně se nejednalo o služební pistoli. „O služební zbraň jít nemohlo, neboť Policejní akademie ČR odebrala policistovi Kadlecovi služební zbraně ihned po jeho první dopravní nehodě, ke které došlo 10. března 2015,“ uvedl ve čtvrtek prorektor pro zahraniční styky a vnější vztahy Policejní akademie František Hřebík.
Hřebík dodal, že Kadlec kvůli tehdejšímu incidentu, kdy také řídil pod vlivem alkoholu a snažil se ujet, musel skončit na postu vedoucího katedry profesní přípravy policistů a měl zakázáno dál vyučovat.
Na akademii pak už docházel jen proto, aby dokončil pětiletý vědecký úkol. Postaven mimo službu byl ale až loni v listopadu. Do té doby byl rektor Josef Salač přesvědčený, že k tomu nemá dostatečnou kompetenci.