Článek
Ve čtvrtek se podle ní na kriminalisty obrátila jednatelka olomoucké společnosti s tím, že se stala obětí podvodu. „Začátkem týdne přijala upozorňující e-mail s logem banky, u které má firma vedený účet, s tím, že z důvodu nepravidelné aktivity došlo k pozastavení účtu. Součástí e-mailu byl i přiložený odkaz, prostřednictvím kterého mělo dojít ke znovuobnovení účtu a ověření identity,“ uvedla mluvčí.
Na Olomoucku řádí podvodníci. Vysávají účty obětí
Žena podle ní bohužel na odkaz klikla a přes přihlašovací údaje se do internetového bankovnictví přihlásila. Po zjištění, že je vše v pořádku, se z něj během krátké chvíle odhlásila.
„V průběhu týdne prováděla z konta různé platby, ale ničeho podezřelého si nevšimla. Ve čtvrtek dopoledne přijala hovor od pracovníka banky, který jí sdělil, že došlo k blokaci firemního účtu a je potřeba vzniklý problém vyřešit na pobočce banky. Zde se dozvěděla, že z účtu odešlo několik desítek plateb v celkové hodnotě téměř 1,5 milionu korun,“ konstatovala Vaňharová.
Žena ze Šumperka prodávala autosedačku, podvodník na internetu ji obral o 15 tisíc
Olomoučtí kriminalisté případ šetří pro podezření ze spáchání zločinů podvodu a neoprávněného opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku. Pachateli hrozí v případě dopadení až osm let vězení.
Policie v souvislosti s tímto případem opět apelovala na majitele účtu. „U každého e-mailu z banky si pokynem k zobrazení podrobností zkontrolujte e-mailovou adresu, odkud vám pošta přišla. V případě podezření, že nejde o oficiální adresu banky, což je na první pohled zřejmé, se můžete 24 hodin denně obrátit na help linku banky a ověřit si pravdivost doručeného e-mailu.“