Článek
„Ten ženě řekl, že má rozjednanou žádost o úvěr, přičemž znal také její osobní údaje,“ popisoval ve středu mluvčí karlovarské krajské policie Jan Bílek s tím, že telefonát byl po několika málo minutách ukončen. Jenže o chvíli později měla dvaačtyřicetiletou ženu telefonicky kontaktovat jí neznámá žena, která se představila jako zaměstnankyně stejné bankovní společnosti jako muž v předešlém hovoru. Sdělila přitom ženě, že bude záležitost řešit ona, jelikož k tomu byla přidělena.
„Po dobu hovoru dvaačtyřicetiletou ženu naváděla a dávala jí instrukce. Dle instrukcí si poté poškozená žena v Karlových Varech sjednala úvěr ve výši 500 tisíc korun,“ popisoval dál mluvčí.
Mezitím se k telefonu vrátil muž, který celý podvod rozjednal. Společně pak ženě sdělili, aby zapůjčenou částku vložila do bitcoinového bankomatu. „Ta je měla poslechnout a do bankomatu měla následně vložit 150 tisíc korun,“ konstatoval Bílek, podle kterého se ale ženě zdál postup pro vložení finanční hotovosti zvláštní. „A proto ještě než vložila další částku, kontaktovala svou banku. Tam jí bylo sděleno, že se zřejmě stala obětí podvodu,“ dodal Bílek. Karlovarští kriminalisté ve věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu.
Policie nabádá veřejnost, aby v případě, kdy jim volá bankovní úředník, vždy zbystřili. „Skuteční bankovní úředníci takto nikdy nepostupují. Nereagujte na telefonní hovory, SMS zprávy, e-maily, kde se vás někdo pokouší vmanipulovat do situace, že jsou vaše finanční prostředky v ohrožení a vy musíte udělat další kroky pro jejich záchranu,“ uzavřel Bílek.