Článek
Nehoda se stala na 130. kilometru dálnice D1. Šika jel povolenou rychlostí v levém pruhu, do něhož začalo najíždět před ním jedoucí nákladní auto.
„Obžalovaný pak přejel přes pravý pruh až do odstavného, přestože tam neviděl. Tam narazil do odstaveného porouchaného nákladního auta a srazil jeho řidiče, který se pohyboval u zadní části návěsu. Řidič kamiónu na místě zemřel. Sražený muž neměl reflexní vestu a odstavené vozidlo nebylo označené výstražným trojúhelníkem,“ konstatovala předsedkyně senátu Hana Kleinová.
„Je mi strašně líto, k čemu došlo, je to hrozná situace. Byl jsem v nesprávný čas na nesprávném místě. Dostal jsem se do té situace ne svojí vinou. Udělal jsem všechno, abych nehodě zabránil. Chtěl bych se omluvit pozůstalým, ale nemohl jsem tomu zabránit,“ hájil se před soudem Šika.
Podle soudkyně Kleinové ale bylo jasně prokázáno, že za smrt druhého řidiče může právě Šika. „Trestná činnost obžalovaného byla spolehlivě a jednoznačně prokázána. Nechoval se ohleduplně a situace, ke které před nehodou došlo, není nijak výjimečná,“ vysvětlila Kleinová, proč soudci mužovo odvolání zamítli.
Rozsudek jihlavského soudu se zamítnutím odvolání stal pravomocným, mužův advokát nicméně po jednání prohlásil, že zváží dovolání k Nejvyššímu soudu.