Článek
"Ze strany obviněného nešlo jen o neopatrnost či nedostatek ohleduplnosti, a dokonce ani o nějakou riskantní či hazardní jízdu, ale o akt vyložené agrese," stojí v rozhodnutí senátu Nejvyššího soudu s předsedou Petrem Hrachovcem.
Středočeský krajský soud a později i Vrchní soud v Praze uznaly Lacinu vinným z pokusu o těžké ublížení na zdraví. Uložily mu také sedmiletý zákaz řízení. Mazda, na kterou Lacina svým vozem najel, se několikrát přetočila a dopadla na střechu. Řidička a spolujezdec se podle soudu jen zázrakem pouze lehce zranili. Lacina od počátku tvrdil, že nezvládl řízení. Nechtěl prý osádce vozu ublížit.
Nehoda se stala loni 22. března na 24. kilometru dálnice ve směru na Prahu a zaznamenala ji dálniční kamera. Šestadvacetiletá žena v mazdě předjížděla kamión. Řidič vozu Škoda Superb, který ji dojel, se ji snažil blikáním a troubením donutit, aby mu uvolnila cestu.
Když řidička předjíždění dokončila a zařadila se do pruhu před kamion, Lacina do ní bočně najel a vytlačil ji z dálnice. Předcházela tomu vzájemná neslušná gestikulace. Mazda vylétla do pole, několikrát se přetočila přes střechu a narazila do stromu. Muž to viděl a následně i přivolal pomoc.
Podle soudů všech stupňů Lacina prakticky použil auto jako zbraň. Musel přitom vědět, že činem může způsobit posádce mazdy velmi vážná zranění. Podle znalců pasažérům hrozilo například proražení lebky a těžká poranění vnitřních orgánů. Lacina se loni v listopadu v soudní síni řidičce i spolujezdci omluvil, nechtěl prý nikomu ublížit.
Lacinův případ vyvolal velkou pozornost médií i veřejnosti a odstartoval celospolečenskou debatu o agresivitě na silnicích. Debatu přiživil pozdější případ Aleše Trpišovského. Podle policie ve dvou případech předjel na dálnici D1 pomalejší automobily zprava, opět se před ně zařadil a prudce brzdil. Donutil tak řidiče k zastavení. V jednom případě řidič pomalejšího auta nestačil zabrzdit a havaroval.