Článek
Letadlo po devíti minutách letu loni 10. června narazilo po manévru do země. Okamžitě začalo hořet a dopadlo po více než 250 metrech znovu na zem. „Příčinou letecké nehody bylo nezvládnutí prováděného prvku vyšší pilotáže na výšce nižší, než byla stanovena v příloze k zvláštnímu osvědčení letové způsobilosti pro letoun L-29,“ uvedli inspektoři v závěrečné zprávě.
Inspektoři vyhodnocovali všechny dostupné záznamy o letu, záznamy z kamer, vyhodnocovali i počasí a stav letadla. Jeho prohlídka neodhalila žádné skutečnosti, které by svědčily o nějaké technické závadě.
Rychlost letadla při nárazu byla odhadnuta zhruba na 300 kilometrů v hodině. Už svědci krátce po nehodě uváděli, že pilot při vyhlídkovém letu neopatrně manévroval. Letoun dopadl do obilného pole zhruba 300 metrů od letiště. Na místo okamžitě vyrazili hasiči i záchranáři, při jejich příjezdu bylo celé letadlo v plamenech.
Dvaapadesátiletý pilot zemřel na místě, žena pak vpodvečer v nemocnici. „Bezprostřední příčinou smrti obou osob z letounu L-29 byl úrazový šok při polytraumatu, tedy mnohočetných poraněních více orgánových systémů. Na příčině smrti cestující se spolupodílelo významně popáleninové trauma,“ uvádí zpráva úřadu. Letoun s registrací OK-ATS patřil místní společnosti Aviation Technologies and Services.