Článek
Blíže se k případu nechtěla vyjadřovat. Podle zjištění Práva jde o společnost, kterou v době nehody vlastnil pilot. „Trestní stíhání bylo zahájeno pro přečin obecné ohrožení z nedbalosti a ohrožení pod vlivem návykové látky,“ potvrdil Právu dobře informovaný zdroj.
Příčinou letecké nehody byla kombinace přecenění schopností a vyšší hladina alkoholu
Jedná se o paragrafy, za které by byl stíhán pilot i v případě, že by havárii přežil. Podle vyšetřovatelů totiž vrtulník spadl jeho chybou, a navíc ho řídil opilý. Zákon o trestní odpovědnosti právnických osob ale umožňuje stíhat i firmu, pokud policie dojde k závěru, že její statutární zástupce spáchal trestnou činnost v její prospěch nebo v rámci její činnosti.
„Let vrtulníkem byl součástí obchodního jednání s thajskými partnery ohledně získání zakázky pro společnost, kterou v té době vlastnil pilot,“ nastínil zdroj.
Na halu v Plzni se zřítil vrtulník, čtyřčlenná posádka zahynula

Tragédie se stala 5. září 2018. Posádka zemřela v troskách zříceného stroje Robinson R44-raven, který prorazil plechovou střechu haly v průmyslovém areálu v Domažlické ulici. Z výsledků vyšetřování Úřadu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN) vyplývá, že Bohumil D. měl v době nehody v krvi téměř dvě promile alkoholu a přibližně dva týdny propadlé osvědčení zdravotní způsobilosti pilota.

BEZ KOMENTÁŘE: Záběry z vynášení trosek zříceného vrtulníkuVideo: Patrik Biskup, Právo
„Příčinou letecké nehody byla kombinace přecenění schopností a vyšší hladina alkoholu, která znemožnila bezpečnou pilotáž při extrémním manévru při letu nízko nad zemí,“ uvedli vyšetřovatelé úřadu.
Za tragický pád vrtulníku v Plzni může pilot. V opilosti nezvládl riskantní manévr

Bohumil D. ten den provedl sérii tří krátkých letů se svými zahraničními obchodními partnery. Při tom posledním odstartoval ze střechy budovy vlastní firmy.
„Vrtulník po vzletu pokračoval nízko nad zemí a po přibližně dvou a půl kilometrech provedl pilot ostrou zatáčku doprava s extrémním náklonem a sklonem vrtulníku. Při vybírání tohoto manévru narazil do střechy výrobní haly,“ stojí dále ve zprávě ÚZPLN s tím, že vrtulník se pohyboval pod předepsanou minimální výškou.