Článek
Ke srážce došlo v rychlosti 10 km/h, uvedl pro Právo mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. To byl podle něj důvod, proč si nehoda nevyžádala žádná zranění. Strojvůdce nejen stihl použít rychlobrzdu, ale ještě varovat cestující, aby se pevně drželi, dodal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Škoda ovšem činí podle prvních odhadů Neusara 450 000 korun.
Souprava by neměla být ani vážně poškozena (poškozeny jsou primárně laminátové kryty spřáhla) a měla by být po ukončení šetření schopna další jízdy, uvedl Ondrůj.
Provoz na trati byl přerušen v obou směrech, protože kamión stojí napříč trati přes obě koleje. Dráhy obnovily provoz mezi Olomoucí a Přerovem na jedné koleji v 18:10. Zajistily také přestup cestujících z havarovaného pendolina do dalších spojů.
České dráhy plánují zavedení náhradní autobusové dopravy a řeší náhradní dopravu i pro cestující pendolina.
K nehodě došlo i přesto, že přejezd je osazen výstražnými světly a chráněn polovičními závorami. Podle prvního šetření byla světelná signalizace v provozu.
Zatím nejsou známy příčiny, proč se nákladní automobil vyskytoval na přejezdu ve chvíli, kdy byly spuštěny závory. Není jasné, zda se jednalo o poruchu, uvíznutí či porušení pravidel silničního provozu. Pokud by šetření prokázalo neoprávněné jednání, budou České dráhy uplatňovat náhradu škody.
Řidič kamiónu TV Nova řekl, že signalizační zařízení nefungovalo, že sice červené světlo svítilo, ale pak zhaslo. Řidič proto na přejezd vjel.