Článek
Na letišti vyhlásili pohotovost, takže na místo vyrazily jednotky Integrovaného záchranného systému jako hasiči a zdravotníci.
„Když naši hasiči dorazili na místo, tak už probíhala preventivní evakuace prostřednictvím skluzů z letadla, což je standardní opatření,“ popsala Novinkám zásah mluvčí letiště Marika Janoušková.
Zveřejnil(a) Centaureax dne Neděle 26. srpen 2018
Sjet z letadla po nafukovací skluzavce muselo několik desítek cestujících, z letištní plochy odjeli dvěma autobusy. „Letěli do Prahy, odcházejí jako standardní cestující,“ uvedla mluvčí.
Podle prvních informací z dopoledne se posádka letadla hlásila již ze vzduchu, ale z hlasové komunikace mezi letadlem a pozemním personálem, kterou zveřejnila později Česká televize na twitteru, vyplývá, že stroj čekal nejdřív zhruba osm minut před terminálem, načež se ozval pilot s podezřením, že hoří v pomocné motorové jednotce.
Známe podrobnosti evakuace letadla na pražské Ruzyni. Boeing 737 tuniského operátora čekal zhruba osm minut před terminálem, načež oznámil požár pomocné energetické jednotky APU, vyhlásil stav nouze a evakuoval cestující pomocí skluzů. Provoz se zastavil asi na deset minut. pic.twitter.com/CEZeZMzkGx
— ČT24 (@CT24zive) 26. srpna 2018
Hasiči nakonec žádný oheň likvidovat nemuseli. „Nebyl ani nikde vidět žádný dým, takže požár jako takový se nepotvrdil. Zřejmě došlo k nějakému drobnému zahoření, bude to předmětem dalšího vyšetřování,“ upřesnila Janoušková.
Je to běžný postup, ale u nás se to moc nestává.
Pro personál letiště a hlavně cestující to byla každopádně nezvyklá situace, mluvčí uvedla, že podobné evakuace pomocí skluzu se dějí málokdy.
„Spíš se častěji řeší nějaká preventivní pohotovost při přistání. Co se týče využití skluzů, tak toho je během roku naprosto minimálně. Je to sice běžný postup, ale zrovna u nás se to zas tak moc nestává,“ dodala mluvčí.