Článek
Právo už minulý týden otisklo svědectví o této nehodě, které poskytla švagrová již nežijící řidičky Jarmila Petrovská.
Podle mluvčí to ale neznamená, že by policie téměř 40 let starou nehodu otevírala, protože případ je už dávno pravomocně uzavřen. „Je to ale běžný postup, protože policisté prověřují veškeré okolnosti, které se týkají posledního střetu tramvají. Informace o této staré nehodě potřebují připojit ke spisu,“ řekla Štětínská.
Kriminalisté přitom už dříve nevyloučili, že by mohli prověřovat i nadřízené řidiče, zda nepochybili, když nebezpečí na trati podcenili a provoz na jednokolejce nezabezpečili lépe.
Vedení Dopravního podniku Ostrava až do konce minulého týdne tvrdilo, že o žádných předchozích nehodách na trati nemá žádné informace. To, že na jednokolejce už minimálně jednou kvůli čelnímu střetu tramvají tekla krev, připustil zastupující ředitel František Kořínek teprve v pondělí na základě existence soudního spisu, o němž informoval Český rozhlas.
V roce 1969 byla vřesinská jednokolejka o několik zastávek delší a vedla až do Svinova. Nehoda se stala právě na již neexistujícím úseku trati a neměla tak tragické následky jako srážka z 11. dubna, při níž zemřeli tři cestující. Dvacet lidí ale tehdy utrpělo různá zranění, z toho tři těžká.
Kromě toho se objevilo několik svědků dalších údajných nehod na jednokolejce. Například bývalá průvodčí z tramvaje číslo 5 Karla Šmahlíková, jejíž svědectví otisklo Právo jako první již 19. dubna, si pamatuje čelní střet tramvají z roku 1974, který se navíc odehrál na stejné místě jako letošní tragická srážka. Tehdy bylo při nehodě třináct zraněných, z toho jedno těžké.
Tvrzení průvodčí o nehodě z roku 1974 potvrzují i další svědci. „Mohu potvrdit, že nehoda se opravdu stala. Já jsem v jedné z těch tramvají seděl,“ napsal Právu Stanislav Dvořák z Vřesiny.