Článek
Prozatím se ale v obou směrech stále tvoří několikakilometrové kolony, v nichž musí řidiči vydržet desítky minut. Ministerstvo dopravy je vzhledem ke komplikacím, které přeprava kotle způsobila v uplynulých dnech, rozhodnuto zahájit s odpovědnou firmou správní řízení.
"Dvěstětunový kolos, který by se nevešel pod mýtnou bránu, se v noci podařilo přeložit a podsunout pod mýtnicí," sdělil ČTK vedoucí přepravy nákladu Petr Bednář z firmy Rádl.
Obří nádoba je 35 metrů dlouhá, 6 metrů široká a 5,5 metru vysoká. Položená na tahač neprošla na silnici R10 nejprve mýtnou branou a o pár metrů dál pod mostem. Bránu překonali přepravci ve středu, na dnešní den zbýval most. Pak se náklad pomocí jeřábů naloží zpět na tahač a zamíří přes Starou Boleslav do Mělníka. Tam by se měl v pátek přeložit na loď a odtud zamíří po řekách do Srbska.
"Pod poslední překážkou, což je lávka nad R10, nám zbývá posledních 20 metrů, pak budou přistaveny jeřáby a okamžitě odjedeme. Chtěl bych říci, že to bude do 12 hodin, ale řekněme nejpozději do jedné," sdělil Novinkám krátce po 11. hodině jednatel přepravní firmy Václav Rádl.
V místě, kde museli silničáři svést provoz do jednoho směru dálnice, se tvoří dlouhé kolony a řidiči musí počítat se zdržením.
Firmě Rádl, která žádala o uzavírku silnice R10 a označovala úsek dopravními značkami, hrozí ve správním řízení až půlmilionová pokuta. „Firma Rádl porušila rozhodnutí o povolení, za což s ní zahájíme správní řízení. Hrozí jí pokuta v hodnotě stovek tisíc korun, až půl miliónu,“ sdělil Novinkám mluvčí resortu Martin Novák.
Upřesnil, že ministerstvo bylo ochotno ještě tolerovat porušení původních podmínek, podle nichž neměl nadměrný náklad ve středu ráno blokovat dopravu, a dalo firmě Rádl čas do čtvrtečních 7:00. „Jelikož ani do této doby se nepodařilo závadu odstranit, došla nám trpělivost a budeme to řešit jako správní delikt. Na starosti to bude mít místní úřad, který povolení k přepravě vydal,“ řekl Novák.
Potíže v transportu se objevily již v noci na středu, kdy technici zjistili, že přistavené jeřáby nedokáží přeložit přepravovaný kotel na posunovací mechanismus, pomocí kterého se kolos podsune pod mýtnou bránou a následným mostkem. [celá zpráva] Původně se měl náklad přeložit v 15:00, podle Bednáře se to podařilo až ve 22:00.