Hlavní obsah

O tom, že na přejezdu na Karvinsku může být problém, se už mluvilo, říká náměstek hejtmana

O obavách, že by na přejezdu v Dolní Lutyni na Karvinsku mohl některý typ vozidel s nízkou nápravou uvíznout, se v minulosti mluvilo. Vyjádřil je dopravce, který měl v úseku provozovat dopravu nízkopodlažními autobusy. Novinky tuto informaci získaly z několika zdrojů. Správa železnic ale tvrdí, že přejezd, kde ve čtvrtek došlo k tragédii, byl bezpečný.

Srážka vlaku na Karvinsku s kamionemVideo: Aleš Honus, Novinky

Článek

Kamion s návěsem, který podle tvrzení řidiče na přejezdu uvízl krátce předtím, než byly spuštěny závory, podle zjištění Novinek mířil do nedaleké Farmy Bezdínek.

Dopravce vezl těžkou techniku potřebnou k výstavbě nové haly. Policie nyní zjišťuje, zda nešlo o nadměrný náklad, který v úseku neměl co dělat.

Jednatel farmy Jiří Stodůlka tvrdí, že se už v minulosti objevovaly hlasy, že přejezd není úplně ideální. A to přesto, že v úseku kamiony jezdily běžně a nikdy se žádný problém neobjevil.

Tragická srážka rychlíku s kamionem na Karvinsku. Strojvedoucí zemřel, 19 lidí je zraněných

Krimi

„Žádná dopravní omezení na tom úseku nejsou, kamiony k nám jezdí dlouhodobě a dosud opravdu žádný problém nebyl. Je ale pravda, že nedávno jsme chtěli spolu s Moravskoslezským krajem zavést hromadnou dopravu pro naše zaměstnance,“ řekl Stodůlka.

„Tehdy se objevila informace, že by na tom přejezdu mohl mít nízkopodlažní autobus problém. Uskutečnilo se k tomu i jedno jednání,“ dodal.

Informaci potvrdil i náměstek moravskoslezského hejtmana Radek Podstawka (ANO). Jednání se podle něj konalo loni na podzim.

Foto: Aleš Honus, Novinky

Zničená lokomotiva po srážce vlaku s kamionem

„Přítomen byl zástupce dopravce, který upozornil, že by měla Správa železnic prověřit, zda přes tento přejezd nízkopodlažní autobus bezpečně projede,“ řekl Podstawka s tím, že Správa železnic o těchto obavách byla informována.

„Od té doby ale nemám žádné nové informace,“ dodal náměstek.

Mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová řekla, že přejezd je v provozu od roku 2001 a byl vybudován v souvislosti s modernizací koridoru.

Foto: Aleš Honus, Novinky

Zničená lokomotiva po srážce vlaku s kamionem

„Od té doby tam proběhlo několik dílčích úprav, přece jen přejezd se nachází na koridoru, takže údržbové práce jsou častější,“ řekla. K údajným obavám, že by přejezd nemusel být pro některý typ vozidel bezpečný, vyjádření podle svých slov poskytne později.

Kamion vjel na přejezd krátce před spuštěním varovné signalizace. Řidič policistům řekl, že na přejezdu jeho vozidlo uvízlo.

Krátce před střetem s přijíždějícím rychlíkem řidič kabinu opustil. Při srážce zahynul strojvedoucí rychlíku a téměř dvě desítky cestujících byly zraněny.

Policie nyní bude zjišťovat, zda řidič o uvíznutí kamionu mluvil pravdu, a také proč zůstalo vozidlo na přejezdu stát.

Foto: Aleš Honus, Novinky

Nehoda vlaku na Karvinsku

Svou roli mohlo sehrát i náledí, protože v místě je svažitý terén. Na přesnou příčinu nehody odpovědí zřejmě až znalecké posudky. Policie případ prověřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti.

Podle prvotních zjištění policie byla souprava určena na převoz nadměrných nákladů. Vezla vrtnou souprava, která po střetu s kamionem skončila několik desítek metrů od přejezdu.

Šéf moravskoslezské dopravní policie Petr Štencl řekl, že pravděpodobně šlo skutečně o nadměrný náklad. Je tak možné, že v místech vůbec nemohl projíždět. „Momentálně nevíme, zda měl povolení. Všechno zjišťujeme. Budou se stahovat data z vozidla,“ řekl.

Související témata:

Výběr článků

Načítám