Článek
Podle policie se dopustil pouze přestupku, za který mu hrozí pokuta. Finanční sankce zároveň hrozí i jeho zaměstnavateli za porušení povolení k přepravě nadměrného nákladu.
„Prověřování nehody pokračuje, jednání řidiče je v tuto dobu kvalifikováno jako přestupek. Co se týče přepravní společnosti a případného porušení přepravních podmínek, je věc kvalifikována jako správní delikt,“ uvedla mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková.
Hrozící pokuta až půl miliónu
Dodala, že zatím nelze přesně říct, co všechno řidič, respektive přepravní firma porušili. Od toho se pak bude odvíjet výše sankce. „Celá věc je stále v šetření,“ řekla mluvčí.
Náměstek ostravského primátora Aleš Boháč (ČSSD) potvrdil, že magistrát se jednáním řidiče, který ochromil dopravu ve velké části krajského města, bude zabývat poté, co policie uzavře šetření. „Správní řízení bude zahájeno po postoupení policií. Pokuta může být vyměřena až do výše půl miliónu korun,“ řekla.
Polský kamión, který převážel obří kotel, uvízl pod mostem nad dálnicí v Ostravě v úterý večer. Náklad byl vysoký 505 centimetrů, tedy o 25 centimetrů vyšší než činí výška mostu. Ta je přesně 4,8 metru, takže mostu na dálnici nemusela předcházet žádná zákazová dopravní značka.
Výmluva na neoznačený most
Jak Novinky informovaly, polská firma Metrans Transport Spedycja se na českých silnicích pohybovala na základě speciálního povolení ministerstva dopravy. Povolení platilo pouze pro náklad o výšce 4,9 metru, řidič navíc sjel z povolené trasy, aby si zkrátil cestu.
Majitel firmy Zygmunt Osiecki přitom již dříve uvedl pro ČTK, že most byl špatně označený, což je ale podle všeho jen výmluva, protože most podle vyhlášky označen nemusel být a ani není. Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích musí být speciální dopravní značkou označeny jen mosty, které jsou nižší než 4,8 metru.