Článek
Krajský soud (KS) v Brně sice PKS Montu loni 29. října nařídil, že se Neumannové musí omluvit v některých celostátních denících a zároveň jí zaplatit 450 tisíc korun odškodného. VS ale na základě odvolání žalované společnosti rozsudek změnil.
Kauzou se KS zabýval už podruhé, přičemž i poprvé dospěl ke stejnému závěru. Tehdy mu olomoucký VS případ vrátil k doplnění dokazování.
Neumannová podala na PKS Mont žalobu na ochranu osobnosti, neboť ta v roce 2005 použila její podobiznu při sportovním výkonu na lyžařských závodech pro reklamu a propagaci svých výrobků v reklamním letáku, který podle žaloby měl být distribuován široké veřejnosti spotřebitelů v ČR. Na letáku byl také slogan "Prodlužujeme platnost mimořádné zimní slevy na naše okna až do konce května! Jako partnerovi lyžařských závodů Zlaté lyže v Novém Městě na Moravě nám dlouhá zima nevadí!“.
Případ půjde k Nejvyššímu soudu
Firma se však před soudem hájila tím, že letáků vyrobila jen tři kusy a nerozšiřovala je.
"Neumannová neprokázala, že by letáky byly rozšiřovány po celé republice, ale jen v Jihlavě. Právě z tohoto důvodu není újma taková, jak tvrdila. Omluva a už vůbec ne v celostátních médiích tedy není na místě. Rovněž odškodné nebylo s ohledem na uvedené skutečnosti přiměřené. Proto jsme ho snížili,“ vysvětlil Právu mluvčí VS Petr Angyalossy.
Právní zástupce Neumannové Jiří Vágner byl verdiktem VS rozčarován. "Nechápu, jak se něco takového může v právním státě stát. Nejde o peníze, ale o princip. Parazitování firem na populárních osobnostech nelze tolerovat. Jinak by si každý mohl dát na billboard třeba Jágra, dostal by pokutu 200 000 korun, kterou by rozpočetl zákazníkům do ceny produktu, a jelo by se dál. Podáme dovolání k Nejvyššímu soudu,“ uvedl Vágner.