Hlavní obsah

Neměl žádný důvod brzdit, říká oběť agresora z D1

Právo, Josef Koukal

Exkluzivní výpověď poskytl Právu řidič, kterého minulou středu na dálnici D1 „ztrestal“ agresivní motorista Aleš Trpišovský. Jeho verze se zásadně rozchází s tvrzeními, jimiž se už v minulosti přistižený pirát silnic hájí.

Článek

Podle poškozeného, který si přál zůstat v anonymitě, neměl Trpišovský žádný důvod na volném a přehledném úseku dálnice brzdit.

„Viděl jsem asi kilometr dlouhý rovný a přehledný úsek. Asi 300 metrů přede mnou jelo osobní auto, proto jsem pomalu přejel do levého (rychlého) pruhu a začal předjíždět,“ nastínil výchozí situaci řidič, který navíc vezl svého tříletého syna.

Se svým mercedesem byl právě na 30. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno a zledovatělý povrch při teplotě kolem minus osmi stupňů nabádal k opatrnosti.

Když jsem byl zhruba sto metrů za vozem, nalepilo se na mě to emelko (mercedes řady ML, pozn.). Celkem brutálně asi tři vteřiny mi jel půl metru za zadkem, to už jsem dojížděl auto přede mnou na nějakých osm metrů
řidič ohrožený na D1 silničním pirátem

„Když jsem byl zhruba sto metrů za vozem, nalepilo se na mě to emelko (mercedes řady ML, pozn.). Celkem brutálně asi tři vteřiny mi jel půl metru za zadkem, to už jsem dojížděl auto přede mnou na nějakých osm metrů,“ odhadl vzdálenost muž.

„V tom okamžiku se řidič rozhodl, že mě podjede a nacpe se mezi nás. Dal jsem nohu z plynu a pustil ho, mezera se trochu zvětšila a on začal vjíždět do levého pruhu. Hned jak se ocitnul přede mnou, stoupl na brzdu a začal intenzívně brzdit až do zastavení,“ popsal dramatický okamžik řidič.

Sám prý původně předjížděl rychlostí mezi 130 až 140 kilometry v hodině, Trpišovského rychlost, když k místu dojížděl, odhaduje na 200 i víc.

„Přestože jsem se také snažil brzdit, vzdálenost mezi námi se zmenšovala a těsně před úplným zastavením jsem vlastně zastavil o něj,“ dokončil popis samotného střetu. „Když jsem viděl jeho chování, už jsem se připravil na to, že přede mnou přibrzdí, ale nečekal jsem, že mě bude úplně zastavovat,“ popsal své pocity řidič.

Trpišovský: přede mnou jelo auto

Trpišovský, který byl za pirátskou jízdu již stíhán a poslední podobný kousek předvedl další řidičce jen pět kilometrů před srážkou, vidí událost podstatně jinak. Podle něj se v levém pruhu objevil pomalu jedoucí vůz, kvůli kterému musel náhle zpomalit. [celá zpráva]

„Jednoduchý vysvětlení je, že já jsem jel, dobržďoval jsem za vozidlem, který jsem dojížděl, a pán za mnou prostě nezabrzdil,“ uvedl ve vysílání televize Prima. „Nebyl to žádný prudký náraz, obě vozidla do sebe ťukla, zajeli jsme do pravého jízdního pruhu, kde jsme zastavili a čekali na policii,“ popsal. [celá zpráva]

„Nemyslím si, že jsem jel nějak zvlášť agresivně nebo nepřiměřeně rychle,“ bránil se Trpišovský.

Incident s řidičkou, která policii popsala stejný případ, k němuž došlo jen o pět kilometrů dřív, vysvětlil jako neškodnou hádku dvou řidičů.

„Cestou jsme se s jedním řidičem, dá se říct, asi hádali. Protože jsme na sebe křičeli, když jsem jel vedle něj, ukazovali jsme si nějaký, já nevím, jak to říct, prostě neslušná gesta,“ uvedl s tím, že byl ten den nervózní, protože ho čekala návštěva těžce nemocné matky v nemocnici.

Ve voze s ním seděla jeho sekretářka, kterou prý vzal, aby případně odřídila cestu zpátky.

„Říkal mi, kolik má aut“

Řidiče ze zadního vozu překvapilo i chování Trpišovského po srážce, když oba přejeli s auty do odstavného pruhu a čekali na policii.

„On mě poučoval, kolik má aut, kolik koní má můj mercedes a kolik ten jeho, a že když neumím řídit, tak nemám jezdit,“ pokračoval poškozený.

Policie prý přijela na místo asi za čtvrt hodiny. „Místo pozdravu jim zopakoval, kolik má aut, pak jim říkal, že to moje esko (mercedes řady S, pozn.) má taky, že to má tři sta koní a to jeho osm set. Že to s nimi nebude vůbec řešit, protože já jsem podle něj nějaký převažeč aut a vrazil jsem do něj vlastně jen já,“ dodal řidič, který škodu na svém voze odhaduje na půl miliónu korun za zničený blatník, kapotu, čelní masku, světlomety, nárazník a hnutý motor.

A Trpišovský věc vidí opět podstatně jinak: „Je s podivem, že když přijela policie, chovala se ke mně úplně jinak, než jak se chovala k pánovi, kterej do mě vrazil. Jako logickou věc jsem bral, že když do mě někdo narazí zezadu, tak prostě je to jednoznačně jeho vina,“ uvedl na Primě.

Policie původně skutečně chtěla dát pokutu řidiči zadního auta. Teprve svědectví řidičky, kterou Trpišovský zbrzdil jako první a která kolem havarovaných aut za chvíli projela, přimělo policisty věc šetřit jako podezření z trestného činu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám