Článek
Nehoda se stala asi kolem půl deváté ráno na šedesátém kilometru dálnice mezi Brnem a Bratislavou ve směru ze Slovenska na Moravu. Střetu se účastnily dva kamióny DAF, jeden z Maďarska a druhý registrovaný v Rakousku. "Při jízdě vedle sebe ve dvou pruzích vyjel rakouský kamión jedoucí vpravo náhle doleva, kde zkřížil jízdní dráhu maďarskému vozidlu.
Při nárazu poškodil boční část maďarského kamiónu a prorazil palivovou nádrž, v níž podle sdělení řidiče bylo téměř 800 litrů paliva. To začalo vytékat na vozovku," popsal událost mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid. Situaci komplikovala skutečnost, že místem nehody byl začátek dálničního mostu přes hraniční řeku Moravu.
Nafta z nádrže odtékala po vozovce do kanalizačních vpustí pro odvod dešťové vody a tudy se dostala až do půdy na břehu řeky. "Hasiči pomocí sorbentu ohraničili dešťové vpusti a lopatami vybírali kaluže nafty na vozovce. Další pohonné hmoty se snažili odčerpat z nádrže kamiónu a unikající palivo také jímali do nádob. Přestože hasiči a silničáři spotřebovali 150 kilogramů sorbentu, do půdy na břehu řeky jí uniklo nejméně 400 litrů," uvedl Haid.
Následkem nehody bylo zastavení provozu
Hasiči na místo přizvali i zástupce odboru životního prostředí Městského úřadu v Břeclavi a na základě obhlídky místa bude nejspíše nutné odbagrovat a ekologicky zlikvidovat až čtyřicet kubíků kontaminované zeminy.
Důsledkem nehody bylo zastavení provozu na dálnici ve směru ze Slovenska na dvě hodiny. Před jedenáctou se podařilo uvolnit alespoň jeden pruh. O další hodinu později i druhý. Ve stejném úseku se stalo již několik vážných nehod kamiónů, hromadících se na dálnici před hraničním přechodem na vjezdu do České republiky u Lanžhota.