Článek
Podvodník muže kontaktoval minulý týden s tím, že mu vyplatí peníze, které měl poškozený údajně požadovat. Zároveň se s ním domluvil, že mu zavolá přes videohovor.
„Během hovoru mu pak zaslal odkazy, na které poškozený klikl. Podvodník ho pak prostřednictvím videohovoru naváděl k dalším krokům, aby se přihlásil do svého internetového bankovnictví, stáhl si aplikaci Revolut a provedl registraci, a diktoval poškozenému další postupy,“ popsala policejní mluvčí Kristina Alexandra Hrbková.
Podvodník také získal zřejmě díky odkazům, na které muž klikl, náhled a přístup do mobilního telefonu podvedeného, kde byl schopen vidět všechny učiněné kroky a dokázal ho navádět, kam zrovna potřeboval.
Muž, jenž zcela ztratil obezřetnost, následně dle pokynů zaslal kopii svého občanského průkazu, změnil si pin k telefonu, zvýšil limity plateb a potvrzoval v aplikaci ČSOB přihlášení podvodníkovi do internetového bankovnictví.
„Přišel o téměř 400 tisíc korun,“ uvedla mluvčí a dodala, že policie věc šetří pro podezření z podvodu, neoprávněného přístupu k počítačovému systému a dalších trestných činů.
Nepoučil se a znovu naletěl. Senior na Jesenicku kvůli podvodům přišel o téměř milion
