Hlavní obsah

Na Teplicku se srazily dva nákladní vlaky, jeden strojvedoucí zemřel

Ústí nad Labem
Aktualizováno

Dva nákladní vlaky se srazily v pátek ráno u Velvět na Teplicku na trati z Ústí nad Labem do Bíliny. Jeden ze strojvůdců srážku nepřežil, při nehodě vykolejilo několik vagónů. Podle prvních informací projel strojvůdce návěstidlo a narazil do stojícího vlaku. Doprava na trati stojí. Škoda byla předběžně odhadnuta na 25 miliónů korun.

BEZ KOMENTÁŘE: Srážka nákladních vlaků na TeplickuVideo: Novinky

Článek

„Kolem páté hodiny ráno projel jeden z vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice. Ačkoliv byl použit generální stop, vlak se zastavit nepodařilo a došlo k nárazu do stojícího vlaku před vjezdem do stanice Úpořiny,“ řekl Právu mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Při nehodě zemřel jeden strojvedoucí. Při nárazu vykolejily čtyři vagóny.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Při nehodě zemřel strojvedoucí

Celá lokomotiva, která narazila do stojícího vlaku, je zdemolovaná, stejně jako kabina strojvedoucího. Prudký náraz utrhl posledním vagónům stojícího vlaku podvozky, jeden z vagonů skončil na lokomotivě. Strojvedoucí vlaku neměl šanci náraz přežít. Strojvedoucímu z druhého vlaku, který měl lokomotivu na druhé straně nárazu, se nic nestalo.

Doprava na trati stojí, místo ohledávali policisté a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Ještě dopoledne by mělo začít odklízení trosek. Policisté také uzavřeli silnici z Velvět do Rtyně nad Bílinou, která vede v místě neštěstí podél trati.

České dráhy nahradily vlaky v úseku Řehlovice - Úpořiny autobusy. „Jedná se o vedlejší trať, na které jsou v provozu pouze menší motorové soupravy ve dvouhodinovém intervalu. V postiženém úseku je až do odvolání zavedena náhradní autobusová doprava. Délka jejího provozu bude upřesněna v závislosti na odstraňování následků nehody,“ informoval Právo mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Foto: Drážní inspekce

Nehoda dvou nákladních vlaků

Škoda byla předběžně odhadnuta na 25 miliónů korun. Největší újmu utrpěl vlak, který narazil do stojící soupravy, u něhož je škoda vyčíslena na 20 miliónů. Na stojícím vlaku je podle Drápala škoda čtyři milióny, na trati pak jeden milión.

Související témata:

Výběr článků

Načítám