Článek
Loni na českých silnicích zemřelo 91 motorkářů, což je meziročně o 30 procent více. Národní strategický plán přitom počítal se statistikami až o 48 procent nižšími.
„Nejrizikovější skupinou jsou přitom řidiči motocyklů ve věku zhruba 35 až 45 let. Zároveň jde o řidiče, kteří jsou v řízení velkého motocyklu nezkušení, konkrétně o řidiče do pěti let praxe s řízením motocyklu. Právě na tuto skupinu cílí nová kampaň,“ uvedl Besip.
Zvýšený počet nehod motocyklistů je podle Kremlíka způsoben zejména vzrůstající oblibou motocyklů, které jsou navíc stále dostupnější. „Řada motocyklistů pak podceňuje rizika a životní situace, která mohou na silnicích nastat. Ale to často platí i pro řidiče automobilů,“ podotkl.
Jsou nezkušení
K hlavním příčinám nehod patří podle ředitele Besipu Tomáše Neřolda například špatně zvolená rychlost zejména do zatáček, nesprávné vyhodnocení situace, nepřizpůsobení jízdy okolnostem nebo povrchu vozovky a nezkušenost.
Neřold připomněl, že většinu nehod způsobí sami motorkáři, přes 40 procent však zapříčiní řidiči automobilů. I na ně by se tak bezpečnostní akce měly zaměřit.
Jednu z posledních smrtelných nehod vyšetřovala policie v neděli na Zlínsku, kde se motorkář srazil s autem. Minulý čtvrtek přišel o život 30letý řidič motorky na Klatovsku. Při nehodách motorkářů ale umírají také jejich spolujezdci. V červenci na Plzeňsku spadla při nehodě z motorky 22letá dívka, kterou v protisměru přejelo auto.