Článek
Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala při nehodě vykolejil první podvozek vlaku. Došlo tak patrně jen k hmotným škodám na soupravě.
„Dle šetření Drážní inspekce v místě mimořádné události je pravděpodobnou příčinou nehody špatný stav železničního svršku,“ sdělil Drápal. Škoda byla odhadnuta na 110 000 korun, z toho 100 tisíc korun je vyčíslena škoda na vlaku. Provoz na trati je přerušen.

Drážní inspekce vidí příčinu nehody ve špatném stavu kolejiště
Drápal upřesnil, že vlak jel z Liberce do Tanvaldu.
Soupravy švýcarské společnosti Stadler přitom začaly České dráhy na Liberecku používat teprve loni na podzim. Jedná se o motorové vozy RegioShuttle RS 1. Do konce roku pak mělo být v kraji dodáno až 17 těchto vozů.
Motorové vozy RegioShuttle nabízejí například nízkopodlažní bezbariérové nástupní prostory, klimatizovaný oddíl pro cestující nebo místa pro vozíčkáře, jízdní kola a objemná zavazadla.