Článek
Informaci přinesla Česká televize. "My máme v podstatě 99,9procentní jistotu, že se to stalo," řekl Kučera. Dodal, že v Hodoníně je stejný typ kolejových obvodů a zabezpečovacího zařízení jako v Moravanech, kde se kvůli "zmizení" vlaku v květnu stala nehoda, při které zahynul strojvedoucí.
Podle Kučery je však pravděpodobné, že vlak v úterý v Hodoníně při brzdění nepískoval. Kučera tak připustil, že příčinou selhání zařízení nemusí být jen písek. I České dráhy potvrdily, že se pravděpodobně nepískovalo.
„Zaměstnanci ČD okamžitě postupovali podle přijatých mimořádných opatření po nehodě v Moravanech. Zabezpečovací zařízení totiž při příjezdu vlaku ukázalo kolej nejprve jako obsazenou a následně jako volnou,“ tvrdí České dráhy.
Podle nich však traťový dispečer uvedl, že vlak zmizel po vystoupení cestujících. „Na monitoru kamerového systému byl ale stále vidět, takže na koleji fyzicky byl,“ dodaly.
V Moravanech byl podle zjištění inspektorů příčinou nehody právě písek na kolejích, který vlak odizoloval od zabezpečovacích obvodů. Vedle pískovače lokomotivy označili inspektoři za viníka mezeru ve staničním zabezpečení ESA 11 od firmy AŽD.