Článek
K nehodě došlo na 73. kilometru dálnice ve směru na Prahu. Hasiči dostali informaci o dvou zraněných, kteří jsou zaklíněni ve zdemolovaném kamionu. Na místo vyslali čtyři jednotky.
Zatímco řidiče se hasičům podařilo vyprostit do 15 minut, u spolujezdkyně, která byla ve zdeformované kabině, to bylo horší.
V dodávce na D1 jelo 24 migrantů
„Pro její rychlejší záchranu byl nutný vyprošťovací automobil, ten však kvůli absenci záchranné uličky dočasně uvízl v koloně před nehodou. K události byl povolán také druhý vyprošťovací automobil ze stanice Pelhřimov,“ uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Gabriel.
Hasiči se snažili k ženě dostat dvěma směry. Jedna skupina přes střechu návěsu, druhá z vnitřní části kamionu. Pro hasiče to byl podle mluvčího fyzicky náročný zásah trvající dvě hodiny. „Na psychiku hasičů celou dobu působil nářek zraněné ženy,“ poznamenal mluvčí.
Kličkující kamion vyděsil řidiče na D1. Z kabiny se vypotácel namol opilý šofér
Nakonec se k ní dostala skupina ze střechy a na nosítkách ji předala do péče záchranářů. Vrtulník ji pak přepravil do nemocnice.
Kvůli úniku nafty při nehodě byl informován vodoprávní úřad. Dálnice byla plně zprovozněna až ve čtvrtek nad ránem.
Mluvčí policie Veronika Čermáková uvedla, že 26letý šofér se plně nevěnoval řízení, a proto narazil do kamionu stojícího v koloně. „Při dopravní nehodě došlo ke zranění jeho spolujezdkyně, která se tou dobou nacházela na lůžku v kabině nákladního vozidla, což je během jízdy zakázáno,“ konstatovala mluvčí.
Pro hasiče a záchranáře, kteří se sjíždějí k místu nehody, je záchranářská ulička velmi důležitá. Jejich velká auta, v nichž vezou vyprošťovací nářadí nebo přístroje k záchraně života, potřebují dostatek místa k projetí. Podle BESIPu správně vytvořená ulička zkrátí čas dojezdu záchranářů až o čtyři minuty. Šance na přežití vážně zraněných lidí je pak o 40 procent vyšší.