Článek
Prvním vlakem v úseku po bouři byl mezinárodní rychlík EC 106, který ale v úseku táhla dieselová lokomotiva, protože vlaky poháněné elektřinou v úseku ještě jezdit nemohou. Do Hodonína dorazila před 7:00.
„Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje probíhaly v pondělí opravy železničního svršku. V zastávce Hrušky jsme nahradili dvě kolejnice zdeformované pádem betonové střechy. V úseku zasaženém tornádem proběhlo podbíjení kolejí k odstranění směrových deformací způsobených pády stromů a protihlukových stěn do kolejiště,” uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Lokomotiva řady 750, tzv. brejlovec
Od pondělí železničáři pokračují v odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje. "Stejně jako poničené části trakčního vedení je zatím svážíme na provizorní skládku ve stanici Lužice," doplnil Gavenda.
Škody způsobené tornádem na železničním koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem jsou aktuálně vyčísleny na 320 milionů korun. Převážná část, přibližně 200 milionů, připadá na zničené trakční vedení. Dále patří k nejvyšším především škody na protihlukových stěnách nebo nádražních budovách.
Gavenda uvedl, že všechny objekty Správy železnic také prověřil statik. "Demolice bude po vymístění sdělovací a zabezpečovací technologie nutná pouze v případě neobsazené prodejny jízdenek v Hruškách. Poničenou výpravní budovu v Lužicích Správa železnic opraví do původní podoby," uvedl mluvčí.
Místo vlaků jezdily v úseku autobusy. Podle webových stránek integrovaného dopravního systému zůstává omezena autobusová linka 572, která jezdí pouze v úseku Břeclav–Lanžhot–Kostice–Tvrdonice–Týnec. Od pondělí je pak obnovena linka 573 v trase Břeclav–Hrušky–Prušánky, ale s vynecháním Moravské Nové Vsi. Pro její obsluhu vznikla dočasná zastávka Moravská Nová Ves, Jednota. Obec Lužice obsluhují linky 556 a 913. Mikulčice jsou zatím bez dopravní obsluhy.