Hlavní obsah

Marně čekal na zásilku, šel se pomstít na poštu

Takovou situaci mnoho lidí zná. Pošta ohlásí, že určený den bude v daném časovém rozmezí doručovat zásilku. Natěšený příjemce sedí doma u zvonku a čeká. Místo zazvonění pak ale najde jen vzkaz, že adresát nebyl zastižen. To se stalo muži z Břeclavska.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto

Článek

Místo řešení v podobě stížnosti na doručovatele se nespokojenec rozhodl situaci rázně vyřešit sám. Nejprve zvedl telefon a vyhrožoval pracovnici místní pošty. Ani to mu ale k vypuštění páry nestačilo. Za pár minut se totiž vydal do pobočky osobně a nešťastné pošťačce nastříkal za přepážku blíže neurčený sprej.

Justice takové chování popsala jako nebezpečné vyhrožování a výtržnictví a muži uložila čtyřměsíční trest s podmíněným odkladem na 18 měsíců.

Přišla vám neobjednaná zásilka? Co s tím

Finance

K události došlo loni v prosinci v jedné z obcí na Břeclavsku. „Obžalovaný telefonicky kontaktoval pobočku České pošty, kde se spojil s poškozenou pracovnicí, kterou osočil z toho, že mu nebyla doručena do rukou zásilka, a kdy jí při tomto rozhovoru vyhrožoval, že je všechny zruší, že ji zabije a že neuvidí své tři děti,“ stálo v obžalobě.

„Poté vešel do pobočky České pošty, přistoupil k ochran­nému plexisklu přepážky, prostrčil ruku otvorem na předávání zásilek a začal stříkat sprejem s neznámým obsahem ve směru na poškozenou,“ pokračoval popis.

Muže potrestal okresní soud v Břeclavi, násilník se ale s trestem nesmířil a podal odvolání k brněnskému krajskému soudu. „Podle rozsudku bylo pracovnici pošty způsobeno velké trauma, ale to je jen domněnka, která nebyla žádným důkazem podložena,“ tvrdil mužův obhájce s tím, že jeho klient by měl být zproštěn obžaloby.

Zmocněnec pošťačky, která se u soudu domáhala finančního odškodnění za prožité útrapy, naopak apeloval na morální posouzení nároku. „Není to žádná domněnka, byl to šok. Obžalovaný se chová agresivně i k jiným osobám,“ tvrdil zmocněnec.

Banka mu neschválila půjčku, tak ji podpálil

Koktejl

Žalobkyně označila odvolání za zcela nedůvodné. „Agresivní jednání obžalovaného směřovalo proti ženě, která tam byla sama. Už při telefonickém rozhovoru vnímala výhrůžky obžalovaného, ten pak v pobočce mlátil do skla a použil sprej. Byl agresivní i proti zákaznici, která tam přišla zaplatit složenku. Pracovnice pošty musela vnímat situaci jako velmi stresující,“ uvedla žalobkyně.

Odvolací senát v čele s Miroslavem Novákem se rozhodl trest agresorovi potvrdit, současně ale nepřiznal napadené pošťačce žádnou finanční satisfakci.

„Co se náhrady škody týče, tady jsme poškozenou odkázali na občanskoprávní řízení. Soud si je vědom toho, že jednání obžalovaného v ní vzbudilo obavy, ten útok byl skutečně intenzivní, schovávala se před ním, vyjednávali spolu, ale újma na psychice nebyla prokázána,“ konstatoval soudce Novák.

Související témata:

Výběr článků

Načítám