Článek
Policie ještě večer vyzvala civilisty, kteří dorazili na místo asi půl hodiny před záchranáři, aby „trofeje“ z havarovaného L-39 vrátili. Nebyly to totiž pouze části trosek, ale i dokumenty z letadla. Mohlo jít i o doklady pilotů.
„Viděl jsem, jak si dva kluci odnášeli nějaké papíry, co našli v lese, a dokonce se chlubili, že to hned zkusí vydražit na aukru. Poté co policie vyzvala lidi, aby vše vrátili, tak si myslím, že už se k tomu nikdo nepřizná, ani se to nikde neobjeví,“ uvedl starší muž z Koudelky, který byl na místě havárie mezi prvními.
Piloti stroj opustili poté, co jim začal hořet motor. Ještě předtím však namířil letecký instruktor poškozený letoun do neobydlené oblasti. Vojenští vyšetřovatelé měli po nehodě obavu, aby nezmizely především důležité části stroje. Jednou z nich byla také sedačka druhého pilota.
„Naštěstí se nám ji podařilo brzy ráno objevit. Sedačky obou pilotů se našly asi tři kilometry od sebe, což odpovídá jejich poloze při katapultáži,“ řekl Právu na místě havárie jeden z vojáků.
Odpoledne dorazila na místo také vojenská těžká technika, která odvezla veškeré trosky letadla. Vojáci však museli nejdříve vykácet část lesa, aby se k troskám dostaly těžké jeřáby a nákladní automobily.
Příčiny nehody vyšetřuje policie ve spolupráci s vojenskou policií a komise pro vyšetřování leteckých nehod Inspekce ministerstva obrany. Obvykle podobné vyšetřování trvá řádově několik měsíců.
Nyní se vojenští experti budou snažit z nalezených částí letounu a přístrojů zjistit příčinu možného selhání techniky. Podle prvotních informací, které se objevily, šlo nejspíš o technickou závadu. Ta ovšem u těchto typů nebývá běžná. Až do vyšetření nehody nesmějí letouny L-39 létat.