Článek
Informaci se dozvěděl až z dopisu s hlavičkou ODS – Dopravních staveb Ostrava (dnes Eurovia – pozn. red.), který byl navíc antidatovaný. „Bylo to uděláno zpětně, plus minus dva měsíce. Oznámil jsem to nadřízeným a předal policii,“ řekl s tím, že dopis mu teprve den po tragédii, 9. srpna 2008, předala jeho tehdejší podřízená, Zuzana Miklasová. Ta vypovídala u soudu ve středu. „Přinesla ho jako horkou novinku,“ vysvětloval, proč považuje dopis za antidatovaný.
Podle smlouvy s krajem měla většinu prací na stavbě provést ODS – Dopravní stavby Ostrava. Fakt, že právě zasouvání a vysouvání mostu dělal Bögl & Krýsl, prý nevěděl. „Kdybych to věděl, bylo by to porušení smlouvy a mohlo by to vést až k jejímu vypovězení,“ dodal Puff. Jestli to věděla Miklasová, dnes neví. „Na stavbu chodila každý týden, pokud to věděla, tak mě měla informovat, protože to bylo porušení smlouvy,“ řekl.
Zatímco Miklasová ve středu u soudu přiznala, že nějaké chyby při kontrole stavby udělala, Puff má za to, že kraj stavbu kontroloval správně. Odmítl také, že by věděl o nějaké závadě na stavbě. Na adresu Miklasové uvedl, že její pracovní činnost byla dobrá, protože kdyby nebyla, tak by nebyla úřednicí krajského úřadu.
Státní zástupce Aleš Kopal připustil, že 10 obžalovaných nemusí být v kauze Studénka konečné číslo. „Vyslechnu si ještě další svědky. Na základě jejich výpovědi může být trestní stíhání rozšířeno,“ potvrdil.
K jednomu z největších železničních neštěstí v ČR došlo 8. srpna 2008 dopoledne. Tehdy před přijíždějící mezinárodní rychlík Comenius spadla mostní konstrukce. Z nehody, při níž osm lidí zahynulo, 95 se jich zranilo a škoda dosáhla 177,38 miliónu korun, je obviněno 10 manažerů a zaměstnanců dodavatelských firem, především společností ODS – Dopravní stavby Ostrava a Bögl & Krýsl.