Hlavní obsah

Kolaps dopravy v Ostravě: pod mostem na D1 uvízla velká cisterna

Právo, Denisa Telaříková, Pavel Karban
Ostrava
Aktualizováno

Dopravu v Ostravě ochromila nehoda na dálnici D1 směrem na Bohumín. Pod jedním z mostů uvízl v úterý večer nadměrný náklad. Technici se zatím marně snaží tahač s cisternou vyprostit. Dálnice je v obou směrech uzavřena, mimo provoz je také most přes dálnici, který spojuje Ostravu s Opavskem. Doprava ve městě kolabuje.

BEZ KOMENTÁŘE: Kamión zablokoval dálnici D1 směrem na BohumínVideo: Denisa Telaříková, Právo

Článek

„Dálnice D1 je nyní v obou směrech uzavřená. Nehoda se stala v úterý večer před osmou hodinou na 362. kilometru ve směru na Bohumín. Přesně pak na spojce silnice I/56 při výjezdu z Ostravy-Přívozu do Petřkovic, na ulici Hlučínské,“ informoval Právo dispečer Národního dopravního informačního centra Petr Válový s tím, že situace zde vypadá velmi špatně.

Někdy to prostě řidič zkusí a doufá, že výška vyjde. Prostě to nevyšlo.
mluvčí ŘSD

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Niny Ledvinové udělal chybu autodopravce. „Někdy to prostě zkusí a doufá, že výška vyjde. Prostě to nevyšlo a uvízl,“ okomentovala karambol polského kamiónu pod mostem v Ostravě-Přívoze směrem na Petřkovice.

Upozornila, že pohyb jakéhokoliv nadměrného nákladu po silnicích v ČR povoluje ministerstvo dopravy (MD). „Pokud musí projíždět pod mostem a hrozí, že jeho velikost či výška nebude vyhovovat, tak se musí náklad sundat, přepravit pod mostem jiným způsobem, a naložit zpět na automobil,“ popsala.

Na to, že by se dalo při vyproštění uvízlého nákladu nějak manipulovat s mostní konstrukcí, prý může řidič kamiónu zapomenout. „Všechny naše mosty mají standardní výšku, v tom není problém. Nejsou ale zvedací,“ poukázala Ledvinová s tím, že náklad se prostě musí sundat tak, aby se most poškodil co nejméně.

Foto: Denisa Telaříková, Právo

Na okraji Ostravy uvízl tahač s cisternou. Již tři vyprošťovací vozy se pokusily cisternu vyprostit.

„Zaseklý kamión s nákladem se snažily vyprostit již tři vyprošťovací týmy. Nepovedlo se. Nyní dorazí těžší technika. Řeší se, jestli může být most nějakým způsobem nadzdvižen. Na místo dorazí statici. Další informace nyní nemáme k dispozici,“ upřesnil dispečer.

Foto: Denisa Telaříková, Právo

Na okraji Ostravy uvízl tahač s cisternou. Již tři vyprošťovací vozy se pokusily cisternu vyprostit.

Kamión se zpod mostu nedaří vyprostit. „Ani další pokus o vyproštění uvíznutého nadměrného nákladu nebyl úspěšný, komunikace je dále neprůjezdná. Na místě pracuje statik a byli povoláni další specialisté, aby posoudili možnost využití další speciální techniky k vyproštění železné skruže, uvíznuté pod mostem,“ sdělila v půl desáté dopoledne policejní mluvčí Holčáková.

Foto: Denisa Telaříková, Právo

Na okraji Ostravy uvízl tahač s cisternou. Již tři vyprošťovací vozy se pokusily cisternu vyprostit.

Dodala, že odhady o době trvání vyprošťovacích prací jsou proto bezpředmětné. „Policisté stále prověřují všechny informace k dopravní nehodě, zda byly respektovány normy, související s přepravou nadměrného nákladu.“

Na místě je policie, která odklání dopravu. Objízdná trasa byla stanovena v Petřkovicích směr Koblov a Hrušov. Další objízdná trasa vede z Hlučína směr Děhylov a Ostrava-Poruba.

Policie nemá představu, kolik času bude potřeba na vyproštění nákladu a jeho odvezení. Samotný most pak musí prohlédnout statik, zda nebyl nárazem poškozen.

Foto: Denisa Telaříková, Právo

Na okraji Ostravy uvízl tahač s cisternou. Již tři vyprošťovací vozy se pokusily cisternu vyprostit.

Výběr článků

Načítám