Článek
Bývalý šéf vozového parku krajské záchranky tak nemusel vyrážet do Vsetína, kde se mělo schylovat k rozsudku, a mohl se naplno věnovat svým povinnostem organizačního činovníka blížící se Barum Czech Rally (BCR). Ta se sice na Zlínsku pojede od pátku do neděle, ale už v polovině týdne vrcholily přípravy na ni.
Spolupořádání BCR se Konečný věnuje dlouhodobě. V minulosti měl také společnosti BCR pořádající zlínskou rally pomoci získat hluboce pod běžnou cenou jednu z vyřazených sanitních dodávek, která dosud slouží pořadateli i po mnoha letech od koupě.
To, že je Konečný kromě svého zaměstnání pro ZZS ZK stále činovníkem BCR, dokládá i fakt, že na parkovišti otrokovické stanice záchranné služby v minulých dnech parkoval nákladní vůz sloužící jako velín a zázemí BCR.
Konečného viní státní zástupce z podezřele nízkých cen vyřazených sanitních vozů. V mnoha případech auta prodával známým nebo známým známých, a to například Pragu V3S za 14 tisíc, sanitní dodávky Mercedes Benz Sprinter za 25 a 27 tisíc, terénní vůz Nissan Pathfinder za 35 tisíc a sanitku Renault za 21 tisíc korun. Mnohdy šlo o prodej za desetinu skutečné prodejní ceny.
Sanitky za 25 tisíc, Praga V3S za 14 tisíc. Soud řeší prodej aut záchranky pod cenou
„Soudní líčení jsem odročila na neurčito. Kvůli nemoci se omluvila obhájkyně obžalovaného. Nakdy bude nařízené další hlavní líčení, zatím nedokážu říct,“ sdělila Novinkám a Právu samosoudkyně Naděžda Janáčková.
Konečný se cítí nevinen, jednalo se o vraky, tvrdí
Bývalý vedoucí dopravy krajské záchranky je obžalovaný za návod k nepravdivému znaleckému posudku a současně za trestný čin porušení povinnosti při správě cizího majetku. „Podle zákoníku práce měl pečovat o majetek ZZS ZK, to znamená, že neměl prodávat vozidla pod cenou,“ sdělil vsetínský státní zástupce Petr Válek.
Spolu s ním byl už dříve obžalovaný soudní znalec Ladislav Kašpar, a to za křivou výpověď a nepravdivý znalecký posudek. Soudní znalec se však hned v úvodu soudu v minulých měsících při doznání dohodl na vině a trestu. Soud jej potrestal ročním zákazem činnosti a stotisícovým peněžitým trestem.
Konečný se však cítí nevinný a u soudu tvrdil, že za vyšší cenu by byla vyřazená auta neprodejná. „Jednalo se o vraky, o které neměly zájem ani příspěvkové organizace našeho zřizovatele, kterým je Zlínský kraj,“ sdělil u soudu Konečný.
Šéf dopravy stanovoval a navrhoval ceny
Státní zástupce již dříve u soudu přečetl obžalovanému e-mailovou komunikaci, ve které Konečný soudnímu znalci určuje cenu, kterou má v odhadech uvést. „Cituji ze tří e-mailů, které jste posílal soudnímu znalci ke každému vozu: ‚Cenu auta bych si představoval cca 22 tisíc. Moje představa je 14 tisíc včetně DPH. Cenu vozidla bych si představoval na 36 tisíc.‘ Nezní mi to, jak vy říkáte, že jde jen o připomenutí,“ podotkl Válek.
„V mailech jsem posílal jen ceny, jak jsme se o nich předtím bavili po telefonu. Ale je to jen návrh. Rozhodně mezi námi nefungoval vztah takový, že bych mu něco určoval. Vždycky jsem něco navrhl, a pokud by s tím nesouhlasil, tak nic. Nebyl na něj vyvíjen žádný nátlak. Kdyby řekl, že ta cena nesedí, tak by byla stanovena cena podle něho,“ stál si za svým obžalovaný.
I když se kriminalisté původně zabývali nekalým prodejem tří desítek sanitních a dalších vozů krajské záchranky v období posledních téměř deseti let, v obžalobě se těchto automobilů objevilo devět, a to se vzniklou škodou dosahující téměř osm set tisíc korun.