Článek
Tragická nehoda se v pondělí po 15:00 stala na 3. kilometru dálnice D2 ve směru na Brno poblíž Rebešovic a uzavřela komunikaci v obou směrech.
„Řidič zájezdového autobusu s českou registrační značkou z nezjištěných příčin při vjezdu do tvořící se kolony nedobrzdil a naboural do slovenského autobusu jedoucího před ním. Náraz byl bohužel tak silný, že na následky zranění na místě zemřel. Dalších 76 cestujících bylo zraněno,“ uvedla policie k videozáznamu.
Na záběrech je vidět řada blikajících sanitek, desítky záchranářů, hasičů a policistů a spousta jejich další techniky či přistavené autobusy pro nezraněné cestující. Zdravotníci povolali hned tři vrtulníky kvůli těžce zraněným.
Únava řidiče z horka? Policisté řeší příčinu tragické srážky autobusů
Kamera policejního dronu pak z výšky zachytila obě vozidla, kdy autobus, který do dalšího narazil, měl zcela zdemolovanou přední část.
Zástupci všech složek záchranného systému v úterý na tiskové konferenci k nehodě hovořili shodně o nejnáročnějším zásahu za poslední roky. Zdravotníci mimo jiné aktivovali traumaplán a na místě bylo 26 záchranářských posádek. Hasiči museli vyprošťovat dvanáct lidí, některé pomocí hydraulického zařízení.
Na místě rovněž pomáhali psychologové, aby cestující zvládli šok. Komplikace přinášel fakt, že se jednalo o lidi celkem 25 národností. V linkovém autobusu z Prahy do Budapešti cestovali například turisté z Indie.
„Dopravní policisté pracují na zjišťování příčiny nehody, nutné bude znalecké zkoumání technického stavu autobusů, důležité budou i výsledky pitvy zemřelého řidiče. Také výslechy zraněných a dalších účastníků nehody mohou pomoci určit přesný nehodový děj,“ sdělili policisté.
„Jako možná příčina dopravní nehody tak stále zůstává nepřiměřená rychlost, nevěnování se řízení nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti, ale také zdravotní indispozice řidiče či technická závada na autobusu,“ shrnula policie.
Policisté zatím okolnosti nehody vyšetřují a neupřesnili, co mohlo být přímou příčinou tak rozsáhlého počtu zraněných. Součástí vyšetřování má být rovněž zjišťování, do jaké míry byli lidé v autobusech připoutaní.