Článek
Srážce už nedokázal zabránit. Nákladní vlak před sebou vozidlo roloval dvě stě metrů, postupně odpadávaly jeho jednotlivé části, až z něj zůstala jen halda šrotu.
O svých pocitech při nehodě nechtěl mašinfíra hovořit.
„To nebudu rozebírat,“ řekl kategoricky. Událost byl ochotný popsat od okamžiku, kdy mnohatunový kolos po spuštění záchranného brzdného systému zastavil.
„Vyklonil jsem se z okénka a křičel jsem směrem ke kabině auta, která se utrhla od nápravy a ležela v poli kousek od kolejí. Z ní se ozval hlas, že je to oukej, že je všechno v pořádku,“ popisoval Mondek první okamžiky po karambolu. Jenže pak řidič z kabiny přestal komunikovat.
„Napadlo mě, že třeba zkolaboval. Snažil jsem se vylézt z mašiny, ale dveře byly zablokované. Tak jsem se vysoukal ven bočním okýnkem a utíkal jsem ke kabině. Vypadala jako psí bouda, nebyla sice úplně zdemolovaná, ale vůbec jsem nepoznal, na jaké straně je volant,“ pokračoval strojvůdce.
Hledal mobil
Řidiče v kabině našel živého. „Lezl po čtyřech a říkal, že hledá mobilní telefon, aby mohl zavolat. Pomohl jsem mu ven a dovedl ho k silnici, kde už čekala záchranka.
Nejdřív se snažil jít sám, pak už jsem ho musel podpírat. Měl zakrvácenou celou hlavu. Cestou jsme si povídali o všem možném. O nehodě ale nepadlo ani slovo, nechtěl jsem ho ještě víc stresovat,“ uzavřel Mondek.
Při 49letém řidiči skutečně stáli všichni svatí. Podle lékařů je už mimo ohrožení života. Vlak jel rychlostí přes 60 km/h, přičemž povolena je tam devadesátka.
„Souprava měla 18 vagónů naložených 1226 tunami dřeva,“ uvedl vrchní inspektor Správy železniční a dopravní cesty Richard Jandovský.
Policie potvrdila, že řidič náklaďáku nerespektoval výstražná světla. Zda je přehlédl, nebo zariskoval, zatím není jasné. Vyšetřovatelé ho zatím nevyslechli.