Článek
„Na základě zjištěných skutečností nebylo prokázáno zaviněné jednání. Nejedná se tedy o spáchání trestného činu nebo jiného protiprávního jednání, a proto jsme celou záležitost ukončili odložením věci,“ uvedla Nguyenová.
Nehodu si již v únoru na pokyn státního zástupce převzala inspekce, která ho vyšetřovala jako podezření ze spáchání přečinu obecného ohrožení z nedbalosti. V březnu řekla Novinkám mluvčí ministerstva vnitra Hana Malá, že příčinou letecké nehody byla „ztráta prostorové orientace velitele vrtulníku z důvodu oslnění zdrojem světla.“ Podle závěru inspekce se toto jeví jako pravděpodobná příčina, ale vyšetřovatelé to nemohli stoprocentně prokázat.
Při přistání vrtulníku byli na místě také hasiči, kteří někdy asistují pilotům. V souvislosti s nehodou dostaly složky záchranného systému manuál od policejního prezidia, jak postupovat při přistání vrtulníku, s žádostí o proškolení zaměstnanců. V metodice je popsán postup při navádění vrtulníku na přistání pozemními jednotkami. Mimo jiné se v něm klade důraz na nepoužívání dálkových světel u aut a zákaz svícení na vrtulník, například čelovkami.
Škoda 80 milionů
Vrtulník havaroval loni 15. prosince časně ráno. Nikdo nebyl zraněn. Nehoda se stala při přistání na hřišti, vrtulník letěl k vážně zraněnému muži, kterého srazil vlak, na palubě byla v době nehody pouze posádka. Muž, pro kterého vrtulník letěl, přišel o nohu, měl vážně poraněnou hlavu a byl v hlubokém bezvědomí. Do nemocnice ho převezla sanitka. Škoda byla vyčíslena na 80 milionu korun.
Havarovaný vrtulník je typ Eurocopter EC 135 T2 s registrační značkou OK-BYB. Stroj byl podle dostupných informací vyroben v roce 2004, jeho cena byla v době nákupu asi 112 milionů korun. Má poškozený hlavní rotor, částečně odlomená je také ocasní část. Poškozený vrtulník nahradil záložní stroj. Provozovatelem vrtulníku je policie, ze základny na letišti v Ruzyni létal pro účely záchranné služby.