Článek
Právo ve středu o případu informovala policejní mluvčí Petra Vaňharová. „Začátkem října přijal muž z Jesenicka telefonát od údajného pracovníka centrální banky, který jej informoval o napadení bankovního účtu. Současně se mu nabídl, že mu bude nápomocen při ochraně jeho financí,“ uvedla mluvčí.
Volající podle ní seniorovi poradil, aby si na počítači nainstaloval program, kterým si zabezpečí svůj účet. Muž postupoval podle jeho pokynů, avšak celá akce nakonec ztroskotala v momentě, kdy došlo na zadávání údajů pro přihlášení do internetového bankovnictví. Senior jej totiž neměl vůbec zřízeno.
„Podvodník si ovšem i v takový moment věděl rady. Důvěřivce navedl přímo do banky s pokynem, aby si vybral finanční prostředky, které měl odeslat na chráněné účty. Jejich čísla mu záhy zaslal. V obavách o své finance si dotyčný nejprve zablokoval platební karty a poté zamířil do své banky. U přepážky zadal dvě transakce, kterými nechal ze svého konta odeslat na požadované účty finanční prostředky v celkové výši téměř 300 000 korun,“ konstatovala Vaňharová.
V úterý se senior opět dostavil do své banky pro nové platební karty. „Mimo jiné se přitom bankovní úřednici svěřil s celým příběhem. Ta mu sdělila, že se stal pravděpodobně obětí podvodu a ať neprodleně kontaktuje policisty,“ poznamenala mluvčí.
Manželský pár z Olomoucka se těšil na výnosy z bitcoinu, přišel o 600 tisíc korun
Kriminalisté podle ní případ prověřují pro podezření ze spáchání přečinu podvodu. Pachateli hrozí v případě, že bude odhalen, až pět let vězení.
„Nereagujte na telefonní hovory, SMS zprávy a e-maily, ve kterých se vás někdo pokouší vmanipulovat do situace, že jsou vaše finanční prostředky v ohrožení a vy musíte udělat další kroky pro jejich záchranu. Kdyby byly vaše peníze v ohrožení, tak banka již sama zareaguje a učiní další potřebná opatření. V případě pochybností vždy kontaktujte svou banku a neváhejte se obrátit na tísňovou linku Policie České republiky,“ doplnila radu na závěr Vaňharová.