Článek
„Neznámý pachatel telefonicky kontaktoval 71letou ženu ze Strakonic, které uvedl, že má napadený účet a ať očekává hovor od pracovníka centrály její banky. Záhy nato jí telefonoval jiný muž, který se představil jako Petr Stránský, pracovník centrály banky, a začal s ní řešit napadení jejího účtu,“ popsala policejní mluvčí Jaromíra Nováková.
Vystrašená žena si k telefonu zavolala svého manžela a společně v komunikaci s domnělým pracovníkem banky pokračovali. Ten je zmanipuloval natolik, že ho poslechli na slovo a podle jeho pokynů převedli své peníze z účtů na bankovní účty, které jim nadiktoval. Během chvíle je tak bankéř - samozřejmě falešný - připravil o půl milionu korun.
Policisté v souvislosti s případem znovu apelovali, aby lidé telefonáty o napadených účtech ihned ukončili. Zdůraznili, že podvodníci umí u obětí velmi obratně vzbudit strach o ztrátu úspor, pokud nebudou jednat hned.
„Často osloví člověka v pozdních hodinách, aby vyvolali obavu, že v bance již nebude nikdo k zastižení a své peníze tak nestačí zachránit. Přitom se jedná o předem připravenou hru s cílem se obohatit na úkor druhých,“ dodala mluvčí.